۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷
آژانس ایمنی آمریکا سقوط سخت تسلا در دیترویت را بررسی می کند
چالش امنیتی خودران‌ها

آژانس ایمنی آمریکا سقوط سخت تسلا در دیترویت را بررسی می کند

آژانس ایمنی خودرو ایالات متحده اعلام کرد در حال بررسی تصادف دیترویت، بزرگ‌ترین شهرِ ایالت میشیگان با یک دستگاه تسلا است که در زیر یک تراکتور تریلر له شد و یک مسافر را در شرایط بحرانی قرار داد.

بازار؛ گروه خودرو: اداره ایمنی ترافیک بزرگراه ملی (NHTSA) روز دوشنبه اعلام کرد که «از تصادف سخت که در ۱۱ مارس در دیترویت با یک دستگاه تسلا و یک تریلر تراکتور رخ داده مطلع است. ما یک تیم ویژه بررسی تصادف (SCI) را برای بررسی سقوط راه اندازی کرده ایم.»

پلیس دیترویت روز دوشنبه اعلام کرد که این سقوط در ساعت ۳:۲۰ بامداد پنجشنبه رخ داده است که یک تسلا سفید از یک تقاطع عبور کرده و با یک تریلی برخورد کرده است.

راننده و سرنشین هر دو به بیمارستان محلی منتقل شدند، در آنجا مسافر در وضعیت بحرانی قرار گرفت. پلیس گفت که این سقوط هنوز در دست بررسی است.

تلویزیون WDIV در دیترویت با پخش ویدیویی از له شدن تسلا به شدت آسیب دیده در زیر یک تریلر تراکتور و گفت که مسافر مجروح یک زن ۲۱ ساله است.

NHTSA پیش از این حداقل ۱۴ تیم SCI را برای بررسی تصادفات تسلا که ممکن است به سیستم کمک راننده پیشرفته سیستم خودران وسیله نقلیه مرتبط باشد، راه اندازی کرده است، اما در نتیجه این کاوشگرها هیچ اقدامی علیه خودروساز انجام نداده است.

مشخص نیست که آیا سیستم خودران عاملی در سقوط دیترویت بوده است یا خیر. تسلا بلافاصله به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ نداد.

آژانس ایمنی آمریکا سقوط سخت تسلا در دیترویت را بررسی می کند

سیستم خودران از سال ۲۰۱۶ حداقل در سه خودروی تسلا درگیر شده است که در تصادفات مرگبار ایالات متحده شرکت دارند.

NHTSA و شورای ایمنی حمل و نقل ملی تصادفات دیگری را که در آن یک تسلا به یک تریلر برخورد کرد، از جمله دو تصادف مرگبار در فلوریدا، بررسی کرده اند.

در تصادف سال ۲۰۱۹، یک تسلا با یک تریلر تراکتور برخورد کرد و سقف آن بریده شد و از زیر تریلر عبور کرد و سه دهم مایل بعد از برخورد متوقف شد. فوت راننده در صحنه اعلام شده است.

در تصادف سال ۲۰۱۹، یک تسلا با یک تریلر تراکتور برخورد کرد و سقف آن بریده شد و از زیر تریلر عبور کرد و سه دهم مایل بعد از برخورد متوقف شد. فوت راننده در صحنه اعلام شده است

در ماه مه ۲۰۱۶، یک راننده تسلا مدل S در نزدیکی ویلیستون، فلوریدا، با استفاده از سیستم خودران هنگامی که به یک تریلر تراکتور که از سقف خودرو نیز بریده شد، برخورد کرد، کشته شد.

تسلا به رانندگان توصیه می کند که باید هنگام استفاده از سیستم خودران دست خود را بر روی فرمان بگذارند و به آن توجه کنند. با این حال، برخی از رانندگان تسلا می گویند که هنگام استفاده از سیستم خودران قادر به جلوگیری از قرار دادن دستان خود به مدت طولانی بر روی فرمان نیستند.

در فوریه سال ۲۰۲۰، شورای امنیت ملی حمل و نقل (NTSB) به شدت از کمبود حفاظت سیستم تسلا در تصادف مرگبار خلبان خودکار ۲۰۱۸ در کالیفرنیا انتقاد کرد و رویکرد نهادهای نظارتی ایالات متحده در نظارت بر سیستم کمک راننده را "نادرست" خواند. NTSB فقط می تواند توصیه کند، در حالی که NHTSA وسایل نقلیه ایالات متحده را تنظیم می کند.

کد خبر: ۷۹٬۶۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha