۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷
«بنیس» تنها روستای کشور که صاحب مرکز رشد واحدهای فناور شد
از میان ۶۳ هزار روستای کشور

«بنیس» تنها روستای کشور که صاحب مرکز رشد واحدهای فناور شد

تبریز- فرماندار شبستر با اشاره به افتتاح مرکز رشد واحدهای فناور بنیس، گفت: از بین ۶۳ هزار روستای کشور، بنیس اولین روستایی است که صاحب مرکز رشد می‌شود.

به گزارش بازار، حسن عبداللهی در  مراسم افتتاح مرکز رشد واحدهای فناور بنیس در شهرستان شبستر استفاده از ظرفیت خیران در پروژه‌های عمرانی و توسعه‌ای را یکی از امتیازهای این شهرستان عنوان کرد و اظهار داشت: در سایه مشارکت خیران در عرصه‌های مختلف، نرخ بیکاری در شهرستان شبستر بسیار پایین‌تر از نرخ متوسط کشوری و استانی است.

وی با اشاره به افتتاح مرکز رشد واحدهای فناور بنیس، گفت: از بین ۶۳ هزار روستای کشور، بنیس اولین روستایی است که صاحب مرکز رشد می‌شود و این افتخاری برای شهرستان شبستر است.

مدیرکل دفتر سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هم در این مراسم افتتاح مرکز رشد واحدهای فناور بنیس را اقدامی در سطح ملی دانست و یادآور شد: ورود خیران به حوزه علم و فناوری امر مبارکی است.

مهدی کشمیری، مشارکت خیران در این حوزه را الگوی خوبی برای خیران در سطح کشور عنوان کرد و بیان داشت: باید همت کنیم تا یک مجموعه فاخر در این مرکز شکل بگیرد و تبدیل به مجموعه‌ای شود که پاسخگوی اشتغال و ظرفیت‌های در منطقه باشد.

وی با تأکید بر اینکه باید ادبیات تحقیق و توسعه که امروزه مبتنی بر نوآوری باز است، در صنایع ما شکل بگیرد، ادامه داد: از خیران بزرگوار می‌خواهیم که حمایت از کارآفرینان و دانشجویان خلاق و ورود آنها به بازار را نیز مورد توجه قرار دهند.

«روستای اولین‌ها» یا «روستای لاکچری» نامی است که به روستای «بنیس» در آذربایجان‌شرقی نهاده‌اند؛ روستایی که در ۶۰ کیلومتری شمال‌غرب تبریز و ۳ کیلومتری شمال شهرستان شبستر قرار دارد.

این روستا یکی از منحصر به‌فردترین و زیباترین روستاهای کشور است که در دامنه جنوبی کوه‌های میشو قرار گرفته و به وسیله باغ‌هایی سرسبز و زیبا که با آب قنات و آبشارهایی از کوهساران سیراب می‌شوند، محاصره شده  و سال ۱۳۷۵  به عنوان روستای سالم جهانی از طرف سازمان جهانی یونیسف معرفی شده است.

«بنیس» نه بی‌سواد دارد و نه بیکار؛ تنها دانشگاه روستایی کشور در این روستا با مشارکت خود اهالی احداث و تجهیز شده است و یک واحد تولیدی (کارخانه) راه‌اندازی شده که اکثر اهالی روستا در آنجا مشغول به کار هستند.

 روستای «بنیس» در طول هشت سال دفاع مقدس ۳۸ شهید و تعدادی جانباز و آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

کد خبر: ۷۹٬۵۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha