۱۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۴:۱۶
اثربخشی مطلوب واکسن کرونای ایرانی در پایان مرحله اول تست بالینی
عضو کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا خبر داد:

اثربخشی مطلوب واکسن کرونای ایرانی در پایان مرحله اول تست بالینی

اصفهان - محرز، عضو کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: اثربخشی واکسن کرونای ایرانی در پایان مرحله اول تست بالینی مطلوب و مورد رضایت بوده است.

مینو محرز در گفت و گو با واکسن آنلاین با اشاره به اتمام مرحله اول تست بالینی واکسن کرونای ایرانی ساخته شده در بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) اظهار داشت: در این مرحله واکسن به ۵۶ نفر تزریق شد.

وی با بیان اینکه تاثیرگذاری این واکسن بر روی داوطلبین در فاز اول تست بالینی مطلوب و بسیار رضایت بخش بوده است، ابراز داشت: در مرحله دوم تست بالینی واکسن به تعداد بیشتری از داوطلبین که بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر هستند، تزریق می شود.

عضو کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا با اشاره به اینکه داوطلبین در مرحله تست دوم بالینی در دو گروه ۱۸ تا ۴۹ و ۵۰ تا ۷۵ ساله تقسیم شده اند، تصریح کرد: در مرحله دوم تست انسانی واکسن در دو دُز روز صفر و روز ۲۸ تزریق شده و تقریبا در اواخر فروردین ماه می توان نتایج آن را تحلیل کرد.

وی با اشاره به اینکه مرحله دوم و سوم تست های بالینی واکسن کرونای ایرانی می تواند به صورت همزمان نیز اجرا شود، خاطرنشان کرد: مرحله سوم از اواسط مرحله دوم به بیش از ۲۰ هزار نفر تزریق می شود.

محرز با بیان اینکه در این مرحله از تست بالینی اثربخشی و عدم عوارض جانبی و رضایتمندی گیرنده در این مرحله مورد ارزیابی قرار می گیرد، بیان داشت: در این مرحله علاوه بر تهران در دیگر شهرهای کشور هم ممکن است واکسن به داوطلبین تزریق شود.

وی با بیان اینکه واکسن کرونای ایرانی طبق آزمایشات انجام شده بر روی ویروس جهش یافته انگلیسی موثر است، افزود: امیدواریم با انجام تست های بالینی و تولید انبوه واکسن شاهد واکسیناسیون گسترده مردم طی ماه های آینده باشیم.

عضو کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا با بیان اینکه مفتخریم با تولید واکسن کرونای ایرانی دیگر نیازی به نمونه های خارجی نخواهیم داشت، گفت: برای واکسن کرونای ایرانی کووبرکت سخت ترین پروتکل ها و استانداردهای موجود برای تست های بالینی در نظر گرفته شده است.

کد خبر: ۷۹٬۴۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha