۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴
کاهش قیمت موز به کمتر از ۳۰ هزار تومان
رئیس اتحادیه بارفروشان تهران اعلام کرد

کاهش قیمت موز به کمتر از ۳۰ هزار تومان

دارایی نژاد، رئیس اتحادیه بارفروشان از کاهش قیمت موز در مرکز عمده فروشی به کمتر از ۳۰ هزارتومان و عرضه آن در میادین میوه و تره‌بار خبر داد.

به گزارش بازار، مصطفی دارایی‌نژاد، با اشاره به هماهنگی انجام شده با واردکنندگان موز برای کاهش قیمت این محصول افزود: امروز موز اکوادور با قیمت ۲۸ هزار تومان و موز هند با قیمت ۲۶ هزارتومان در میدان عمده فروشی به مغازه‌دارها عرضه شده است.

وی گفت: موز از امروز در میادین میوه و تره بار با قیمت ۲۸ هزارتومان و در واحدهای صنفی سطح شهر با قیمت حداکثر ۳۱ هزارتومان به فروش خواهد رسید.

رئیس اتحادیه بار فروشان با بیان اینکه میوه به وفور در میدان عمده فروشی وجود دارد افزود: امروز سیب قرمز در میدان عمده فروشی از ۵۵۰۰ تا ۱۱ هزارتومان، سیب سفید از ۶۰۰۰ تا ۱۳ هزارتومان، خیار جیرفت پلاستیک شده از ۶۰۰۰ تا ۷۰۰۰ تومان و خیار گلخانه‌ای از ۹۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ هزارتومان به وفور عرضه می‌شود.

دارایی نژاد با بیان اینکه عرضه میوه تا پایان فروردین در حجم بالا انجام می‌شود گفت: میوه‌های ذخیره‌سازی شده شب عید نیز از فردا در میادین میوه و تره‌بار در حجم بالا عرضه خواهد شد که قیمت پرتقال تامسون درجه یک ۱۱۸۰۰ تومان، سیب قرمز ۸۹۰۰ تومان و سیب سفید دماوند نیز ۱۱ هزارتومان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر میوه ذخیره‌سازی شده، میدان عمده فروشی نیز به وفور میوه برای عرضه دارد گفت: از ۲ ماه گذشته تاکنون، روزانه ۱۵ هزارتن پرتقال به میدان عمده فروشی وارد شده است.

رئیس اتحادیه بار فروشان افزود: پرتقال شب عید از مازندران و بخش عمده سیب نیز از آذربایجان تامین شده است، البته سیب دماوند نیز بصورت محدود خریداری شده که به دلیل قیمت و کیفیت بالای آن، حجم آن کم است.

دارایی نژاد با بیان اینکه فروشندگان میوه در مرکز عمده فروشی مکلف به ارائه فاکتور هستند گفت: اگر واحدی فاکتور ارائه نکند و یا بیش از قیمت کشف شده میوه را عرضه کند علاوه بر پلمب، جواز آن نیز باطل خواهد شد.

وی ادامه داد: امسال کشاورزان به لحاظ قیمت میوه بسیار ضرر کردند، زیرا قیمت سبد از ۳۵۰۰ تومان سال گذشته به ۸۰۰۰ تومان، کاغذ پوشال از ۸ هزارتومان به ۳۳ هزارتومان، قیمت سردخانه نیز به ۵۰۰ تومان افزایش یافته و قیمت کارگر دو برابر شده است.

توزیع میوه شب عید از فردا
رئیس اتحادیه بارفروشان گفت: توزیع میوه شب عید از فردا سه شنبه ۲۶ اسفند در میادین میوه و تره بار سراسر کشور آغاز می‌شود.

مصطفی دارایی نژاد در گفتگوی تلفنی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما افزود: مردم از فردا می‌توانند از همه میادین میوه وتره بار شهرداری از این میوه‌های ذخیره سازی شده خریداری کنند.

رئیس اتحادیه بارفروشان اضافه کرد: میوه‌های ذخیره سازی شده شامل سیب و پرتقال است که سیب با قیمت ۸۹۰۰ تومان و پرتقال با قیمت ۱۱ هزار و ۸۰۰ تومان بین مردم توزیع خواهد شد.

کد خبر: ۷۹٬۴۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha