۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵
۱۷ هزار شغل در گیلان ایجاد شد
استاندار گیلان:

۱۷ هزار شغل در گیلان ایجاد شد

رشت- استاندار گیلان با اشاره به ایجاد ۱۷ هزار شغل طی سال جاری در استان، گفت: این مهم نشانگر عملکرد ۱۱۷ درصدی بوده است.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان، ارسلان زارع به نامگذاری سال ۹۹ تحت عنوان جهش تولید توسط رهبر معظم انقلاب در راستای سیاست ها و برنامه های اقتصاد مقاومتی و تلاش های هدفمند و اثربخش صورت گرفته طی امسال اشاره و خاطرنشان کرد: به واسطه گزارش اعلامی و براساس تعهد ایجاد اشتغال دستگاههای اجرایی برای ۱۵ هزار نفر در امسال، تا امروز در استان گیلان ۱۷ هزار و ۵۰۰ شغل قطعی در سامانه رصد به ثبت رسیده که نشانگر عملکرد ۱۱۷ درصدی بوده و این آمار قابل مشاهده و پیگیری است.

وی با اشاره به بررسی اسناد توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستاهای استان و تصویب ۲۶۱ روستا در سال ۱۳۹۹ و هدفگذاری ۳۳۰ روستا در سال ۱۴۰۰ گفت: ایجاد اشتغال در روستاها یکی از سیاست های جدی دولت در سال های اخیر بوده  و براین مبنا توفیقات خوبی نیز در سال جاری به دست آمده است.

استاندار گیلان این موفقیت ها را حاصل تلاش دولت، مردم، بخش خصوصی و دست اندرکاران حوزه اشتغال دانست و ابراز امیدواری کرد تا روزهای پایانی سال نیز شاهد افزایش تعداد اشتغال استان باشیم.

زارع به شیوع کرونا و آسیب ها و فشارهای وارده به تمامی دستگاه های دولتی، غیردولتی، بخش خصوصی و اشتغال اشاره و اضافه کرد: در این بخش فشار مضاعفی بر پیکره دانشگاه علوم پزشکی و حوزه سلامت وارد آمد که با فداکاری های کادر درمان، بارزترین جلوه های ایثار در تاریخ این ملت به ثبت رسید.

وی بر لزوم استفاده از تمامی ظرفیت های موجود در بخش دولتی و خصوصی در جهت تکمیل طرح های عمرانی به ویژه حوزه سلامت، درمان و بهداشت و تجهیز مراکز درمانی تأکید کرد و گفت: توجه رئیس جمهوری، رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزارت بهداشت به گواه آمار به این حوزه طی سالیان گذشته بی بدیل بوده است.

استاندار گیلان با بیان اینکه در شرایط سخت جنگ اقتصادی باید تمامی دستگاه ها در کنار هم با ایستادگی و مقاومت یاریگر باشند، گفت: علیرغم تمامی محدودیت های موجود باید با بهره گیری از منابع انسانی موجود و ارتقاء استفاده از ظرفیت دولت الکترونیک گامی موثر در جهت صرفه جویی هزینه ها برداشته شود.

کد خبر: ۷۹٬۳۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha