۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۸
افزایش ۲ برابری قیمت میوه در کشور| کمبودی برای بازار شب عید نداریم
رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار کشور:

افزایش ۲ برابری قیمت میوه در کشور| کمبودی برای بازار شب عید نداریم

لرستان- کارگر، رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار کشور با بیان اینکه قیمت میوه نسب به سال گذشته دو برابر شده است، گفت: کمبودی برای بازار شب عید نداریم.

اسدالله کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: اینکه بگوییم قیمت تمام میوه‌ها بالا رفته است یک تحلیل غیرکارشناسی است ولی در حال حاضر برخی از میوه‌ها ارزان و برخی نیز نسبتا گران است.

وی با بیان اینکه قیمت موز به ثبات رسیده است، افزود: نرخ آن از ۴۰ الی ۴۵ هزار تومان به ۲۶ تا ۳۳ هزار تومان رسیده است که امیدواریم این کاهش قیمت ادامه داشته باشد.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار کشور با بیان اینکه ما مشکلی در خصوص تامین میوه نداریم، عنوان کرد: معمولاً در پایان سال عرضه به صورت مستقیم است و بخش تنظیم بازار در این موضوع دخالت می‌کند؛ بخش خصوصی هم میوه دپو می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: توزیع میوه از ۲۵ اسفندماه در سطح کشور شروع می‌شود البته عرضه مستقیم کالا در بخشی از غرفه‌های شهرداری شروع شده که بیشترین مشارکت در این بخش هم مربوط به غرفه های شهرداری است.

کارگر تصریح کرد: بخشی از توزیع دو میوه پرمصرف ایام عید یعنی پرتقال و سیب را تنظیم بازار انجام می‌دهد و بخش دیگر به شکل عرضه مستقیم است ضمن اینکه بخش خصوصی هم در فرآیند توزیع، مشارکت دارد ولی میوه‌های دیگر جز کالاهای تنظیم بازاری نیستند.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار کشور با بیان اینکه قیمت این دو میوه نسبت به سال گذشته دو برابر افزایش یافته است، گفت: در زمان کرونا بیشتر اصناف با تعطیلی و محدودیت در کاسبی مواجه شدند ولی در قسمت میوه ما اجازه ندادیم هیچ کاسبی  تعطیل شود؛ این افراد  اگرچه سود نبردند ولی همیشه آماده خدمت رسانی به مردم بودند که این جای تقدیر دارد.

وی بیان کرد: از آنجایی که میوه جزء ویتامین‌های ضروری مردم است احتمالاً کاهش خرید نداشته باشیم، البته به دلیل محدودیت‌هایی که برای دید و بازدید و میهمانی‌ها وضع شده ممکن است استقبال از خرید میوه مثل سال های قبل نباشد.

کارگر افزود: مردم در یک یا دو سال اخیر خریدشان را مدیریت کرده اند در حقیقت درصد خرید مردم کم نشده بلکه مدیریت شده؛ مثلاً مردم قبلا پنج کیلو میوه می‌خریدند و بعضا هم برخی از آنها آفت زده و خراب می‌شد که این خود باعث اسراف می‌شد ولی الان خرید مردم به روز شده و آن را مدیریت می‌کنند که این نقش زیادی در قناعت افراد داشته است.

کد خبر: ۷۹٬۳۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha