۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸
جابجایی روزانه ۲۰۰ هزار نفر با راه اندازی ایستگاه قطار شهری ماموت
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد خبر داد؛

جابجایی روزانه ۲۰۰ هزار نفر با راه اندازی ایستگاه قطار شهری ماموت

کرج- مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد گفت: ایستگاه قطار شهری ماموت از اواخر خرداد ۱۴۰۰ پس از طی مراحل تست گرم وارد مدار می‌شود و با ایجاد حمل و نقل ایمن ظرفیت جابجایی روزانه ۲۰۰ هزار نفر فراهم خواهد شد.

به گزارش خبرنگار بازار، مسعود حق لطفی در نشست خبری و بازدید میدانی از ایستگاه قطار شهری ماموت که صبح دو شنبه انجام شد، با اشاره به آسیب هایی که شیوع کرونا به پروژه قطار شهری زد و شرکت عمران و پیمانکاران را درگیر کرد، گفت: علیرغم این موضوع در شهریور ۹۹ خط جنوبی به اتمام رسید و در حال حاضر هم خط شمالی و هم جنوبی در حال سرویس دهی و بارگذاری است.

وی با بیان اینکه مترو فقط برای شهر جدید هشتگرد نیست، گفت: این مترو برای هشتگرد قدیم، نظرآباد، غرب البرز و حتی  آبیک در استان قزوین هم می تواند خدمات دهی داشته باشد.

حق لطفی در پاسخ به این پرسش خبرنگار بازار مبنی بر اینکه راه اندازی این خط چند درصد از بار ترافیک اتوبان را کاهش خواهد داد، گفت: در کشور ما هنوز فرهنگ استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی به طور مناسب استقبال و اجرا نمی شود و حدود ۳۰ درصد جمعیت از ناوگان عمومی استفاده می کنند.

۵هزار و۲۰۰ واحد یکی از خدمات «آب، گاز یا برق» را ندارند
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد با بیان اینکه شهر جدید هشتگرد از سال ۸۸ با ظرفیت ۵۰ هزار مسکن مهر شروع بکار کرد، گفت: ۳۵ هزار مسکن مهر در تعهد داشتیم که از این تعداد مسکن مهر ۳۴ هزار و ۳۰۰ واحد به اتمام رسیده و ۷۰۰ واحد اتمام نازک کاری مانده تا خرداد ماه به اتمام می رسد. برنامه فروش اقساطی ما هم حدود ۷هزار و ۶۰۰ واحد مانده همین حدود هم در برنامه تحویل شرکت عمران است که تا آخر برنامه دولت تحویل مردم دهیم.

حق لطفی اظهار کرد: ۱۲ هزار واحد در قالب موضوعات دیگر و حدود سه هزار واحد هم واحدهایی هستند که مشکلات حقوقی دارند که هنوز حل نشده و افراد آن به مجموعه های دیگر منتقل شدند.

وی با اشاره به اینکه حدود پنج هزار و ۲۰۰ واحد ما یکی از خدمات «آب ، برق و گاز» را ندارند که هم زمان با تکمیل واحدها خدمات عمومی هم به آنها داده می شود، افزود: امسال شرکت عمران ۳۰ میلیاردتومان به شرکت برق و ۵۱ میلیارد تومان هم به شرکت آبفا برای تکمیل زیرساخت ها کمک کرد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد با اشاره به طرح اقدام ملی و تلاش دولت برای خانه دار شدن اقشار متوسط و دهک های پنج تا هشت گفت: تاکنون ۱۵ هزار نفر ساماندهی شدند که ۱۰ هزار نفر به صورت تعاونی بودند و پنج هزار نفر هم در قالب سامانه ثبت نام کردند.

کد خبر: ۷۹٬۲۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha