۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۸
افزایش دو برابری بودجه شرکت عمران شهر جدید هشتگرد برای جبران نوسان ارز و آسیب های اقتصادی
مدیرعامل شهر جدید هشتگرد خبر داد

افزایش دو برابری بودجه شرکت عمران شهر جدید هشتگرد برای جبران نوسان ارز و آسیب های اقتصادی

کرج- حق لطفی، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد با اشاره به افزایش نرخ ارز و تورم اقتصادی گفت: این شرایط آسیب زیادی به شرکت عمران و پیمانکاران زد و با احتساب افزایش نرخ ها و ارائه بودجه پیشنهادی ما به شرکت مادر، بودجه شرکت از ۲۵۰ میلیارد به ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

مسعود حق لطفی در گفتگو با خبرنگار بازار و در پاسخ به این پرسش که افزایش قیمت آهن، مصالح و نوسانات ارز آیا تاثیری در متوقف یا کند شدن پروژه های شرکت  داشته، گفت: از ابتدای سال شیوع کرونا به صورت مستقیم و غیر مستقیم در همه بخش های کار ما تاثیر گذاشت، همچنین افزایش و نوسان ارز از حدود ۱۱ هزار تا ۳۰ هزار تومان با افزایش قیمت ها و هزینه های ما و پیمانکاران، آسیب شدیدی به مجموعه ما زد و برنامه های ما را دستخوش قرار داد.

حق لطفی اظهار کرد: از طرفی با وجود آلودگی هوا و تعطیلی کارخانه های سیمان به دلیل استفاده از مازوت، دچار کمبود سیمان شدیم و در حال حاضر سیمان که ۲۰ هزار تومان بود را کیسه ای ۵۰ هزار تومان باید تهیه کنیم.

وی افزود: تعطیلی کارخانه های شن و ماسه و آسفالت به دلیلی آلودگی هوا همه مواردی هستند که سرعت فعالیت ما را گرفته و باعث شد با وجود تلاش مجموعه ما فرآیندی که دوست داشتیم به آن برسیم محقق نشد و به نتیجه دلخواه نرسیدیم. امیدواریم در سال آینده با تثبیت در قیمت سیمان و در مجموع بازار بتوانیم با حداکثر تلاش، مشکلات شهر جدید هشتگرد را برطرف کنیم.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد با بیان اینکه در سال ۹۹ بودجه شرکت ما ۲۵۰ میلیارد تومان بود، گفت: با احتساب افزایش نرخ ها ما بودجه پیشنهادی را به شرکت مادر اطلاع دادیم و شرکت مادر بودجه ما را به ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش داد که تا امروز حدود ۹۲ درصد بودجه محقق شده است.

حق لطفی افزود: در ردیف هایی که پیش بینی کردیم و قرارداد بستیم حدود ۱۵۰ میلیارد تومان برای آماده سازی پروژه قرارداد داشتیم که «جدول کشی، خیابان کشی، آسفالت و غیره» بوده و به پیمانکار محول شد و در حال حاضر کار با سرعت پیش می رود.

وی اظهار کرد: با ورود به فصل زمستان آنطور که باید و شاید نتوانستیم فعالیت کنیم اما از ابتدای سال آینده فعالیت را بیشتر و با سرعت بیشتری انجام خواهیم داد.

کد خبر: ۷۹٬۲۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha