۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۹
کاهش مرغداری‌ها به کمتر از ۱۰ درصد| ۸ سال عدم حمایت دولت از تولید
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح کرد

کاهش مرغداری‌ها به کمتر از ۱۰ درصد| ۸ سال عدم حمایت دولت از تولید

رسولی نژاد، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به مشکلاتی که بازار مرغ برای مردم پدیدآورده گفت: امروز تعداد مرغداری‌ها به کمتر از ۱۰ درصد رسیده است.

به گزارش بازار، سیداحمد رسولی نژاد، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص مشکلات پیش روی مرغ اظهار کرد: مرغ داران در ۸ سال اخیر حمایت شده‌اند و در حوزه وزارت جهاد نیز شاهد حمایتی از تولید مرغ نبودیم.

وی همچنین به مشکلاتی که خوراک دام و طیور ایجاد کرده است، گفت: مشکلاتی از سوی برخی دستگاه‌ها نظیر امور آب و منابع طبیعی وجود داشته است.

رسولی نژاد افزود: پیشتر در هر شهرستان ده‌ها مرغداری داشتیم ولی امروز تعداد مرغداری‌ها به کمتر از ۱۰درصد رسیده است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه تولید به حال خود رها شده، از عدم هماهنگی وزارت صمت و جهاد انتقاد کرد و گفت: این مسئله ناظر بر سطوح بالاست که تاثیر آن را در شهرستان‌ها می‌گذارد.

رسولی نژاد تصریح کرد: تولید مرغ آشفته و رهاست و یکی دیگر از مشکلات اینست که کسی در جای خود نیست. امروز با همه این مشکلات وزیر صمت برای افتتاح خط انتقال آب اقدام کرده بود پس وزیر نیرو باید بازار را جمع کند.

وی افزود: هیچ کس توجه نمی‌کند که انتقال آب چه ربطی به وزیرصمت دارد.

رسولی نژاد برای بررسی این مسئله، از جلسه مجلس با وزیر صمت خبر داد و گفت: از سازمان حمایت و تعزیرات و بخش‌های مختلف که در بازار دخیل هستند دعوت بعمل آمده تا وضعیت کنونی مرغ را بررسی نماییم.

این نماینده مجلس همچنین از نبود هیچ گونه اقدام در راستای تنظیم بازار سخن گفت و افزود: مرغ و سیب درختی و روغن با مشکل روبرو است.

رسولی نژاد افزود: یکی از مراکز تولید سیب درختی دماوند است که بیش از نیاز داخلی اقدام به تولید سیب کرده‌ایم ولی دولت اجازه داد تا در قابل واردات مرغ، صادرات سیب داشته باشیم.

وی گفت: بنده مرتب با تولید کنندگان و کشاورزان جلسه دارم و از رسانه گلایه دارم که گزارش‌های غیر فنی تولید می‌کنند. مانند همین گزارشی که هفته گذشته درباره سیب گرفته و پخش شد و در نتیجه‌ی آن، باغداران گفتند سه هزار تومان از قیمت سیبی که روی دست ما مانده بود کاسته شد و دولت همزمان جلوی صادرات را گرفت.

رسولی نژاد صف‌های طویل برای خرید مرغ را خجالت‌آور دانست و گفت: وضعیت کالاها این چنین است چون کار به کاردان سپرده نشده است.

کد خبر: ۷۹٬۲۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha