۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۲:۵۹
منابع جذب شده از بورس وارد ۳۰ حساب شده است| دولت گوش مردم را در بورس بُرید نه بخش خصوصی
نماینده مردم تبریز در مجلس به بازار اعلام کرد:

منابع جذب شده از بورس وارد ۳۰ حساب شده است| دولت گوش مردم را در بورس بُرید نه بخش خصوصی

احمد علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع جذب منابع مالی از طریق بورس برای دولت کاملا شفاف و قابل لمس است لذا این دولت بود که گوش مردم را بُرید و سر مردم را تراشید نه بخش خصوصی.

احمد علیرضا بیگی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار با اشاره به اظهارات وزیر اقتصاد و سخنگوی دولت پیرو گردش منابع حاصل از بازار سرمایه به جیب بخش خصوصی گفت: سوال ما از مسئولین این است که اصلا بورس زیر مجموعه چه ارگانی است؟

وی افزود: افزایش قیمتی که در جریان فروش سهام برخی شرکت ها در بازار سرمایه رخ داد، باید کنترل می شد و سازمان بورس موظف بود تا روند هرگونه افزایش غیر منطقی را متوقف کرده و چراغ فروش سهام برخی از شرکت ها را خاموش کند تا بررسی شود چه اتفاقی رخ داده که به یک آن سهام یک مجموعه ای ده برابر شده است. بنابراین این اقدام رخ نداده آنهم به این دلیل که دولت و سازمان بورس در این زمینه ذی نفع بوده است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه ظلم و اجحاف بزرگی در جریان سرمایه گذاری مردم در بازار بورس رخ داد، تاکید کرد: از این رو دولت باید پاسخگوی مشکلات فعلی باشد چراکه بلای بورسی را دولت به جان مردم انداخته است.

علیرضا بیگی با بیان اینکه منابع جذب شده از بازار سرمایه به جیب دولت رفته است، اظهارداشت: منابع جذب شده در بورس وارد ۳۰ حساب شده و اطلاعات آن موجود است چراکه رصد کردن حساب های بانکی می تواند موضوعات را شفاف کند.

این نماینده مجلس ادامه داد:اطلاعات حساب های بورسی موجود است و آقای دژپسند می تواند اطلاعات موجود را دریافت کند که همگی نشان از این دارد که منابع موجود در حساب شرکت های دولتی قرار گرفته است و این مسئله قابل کتمان نیست.

وی تصریح کرد: موضوع جذب منابع مالی از طریق بورس برای دولت کاملا شفاف و قابل لمس است لذا این دولت بود که در بورس گوش مردم را بُرید و سر مردم را تراشید.

کد خبر: ۷۹٬۲۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha