۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷
 لایحه بودجه تا انتهای هفته جاری ابلاغ خواهد شد
سخنگوی هیات رئیسه مجلس:

لایحه بودجه تا انتهای هفته جاری ابلاغ خواهد شد

فرهنگی، سخنگوی هیات رئیسه مجلس اظهار کرد: اگر نمایندگان بررسی لایحه بودجه را روز دوشنبه به پایان برسانند، همان روز به شورای نگهبان ارسال خواهد شد و در نهایت بررسی لایحه بودجه تا روز چهارشنبه همین هفته به پایان خواهد رسید و ابلاغ خواهد شد.

به گزارش بازار، محمدحسین فرهنگی با اشاره به ارائه ایرادات شورای نگهبان درباره بودجه به صورت غیر رسمی به مجلس، گفت: این مسئله باعث شد کمیسیون تلفیق بررسی‌های خود را آغاز کند و به محض اینکه بررسی های کمیسیون تلفیق به پایان برسد، نتایج در سامانه بارگذاری خواهد شد تا اعضای دیگر مجلس اگر پیشنهادی داشته باشند ارائه دهند.

وی افزود: در نخستین جلسه علنی که بعد از گزارش کمیسیون تلفیق برگزار می شود تغییرات بودجه را بررسی خواهیم کرد. پیش‌بینی این است که دوشنبه بتوانیم به صورت علنی اصلاحات و ایرادات شورای نگهبان در بودجه را بررسی کنیم.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس درباره مهلت اندک تا به پایان سال و احتمال آنکه بودجه به صورت یک دوازدهم مصوب شود، توضیح داد و بیان کرد: روال کار در مجلس پس از بازگشت لایحه بودجه از شورای نگهبان متفاوت است و به همین جهت سرعت بررسی‌ ها بیش از گذشته خواهد بود و در نتیجه می توان در یک روز کاری بررسی لایحه را انجام داد.

وی افزود: همچنین با توجه به اینکه شورای نگهبان قبلاً لایحه را بررسی کرده است، نیازی به بررسی مجدد تمام لایحه نخواهد بود و مجلس خیلی سریع درباره اصلاحات و تغییرات اظهار نظر می کند.

فرهنگی درباره ایرادات شورای نگهبان به بودجه ۱۴۰۰ گفت: ایرادات شورای نگهبان متنوع و متعدد است اما همه آن ها تقریباً جزئی هستند و به همین جهت با سرعت می توان آن ها را اصلاح کرد. برخی اصلاحات جنبه ویرایشی دارند زیرا شورای نگهبان تاکید دارد باید از الفاظ و واژه های فارسی در بودجه نویسی استفاده شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه برخی ایرادات نیز به دلیل مغایرت با قانون اساسی و سیاست‌های ابلاغی، است، اظهار کرد: اگر نمایندگان بررسی لایحه بودجه را روز دوشنبه به پایان برسانند، همان روز به شورای نگهبان ارسال خواهد شد و در نهایت بررسی لایحه بودجه تا روز چهارشنبه همین هفته به پایان خواهد رسید و ابلاغ خواهد شد.

کد خبر: ۷۹٬۱۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha