۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲
 کاهش ۶.۱ درصدی مشترکان پرمصرف از ابتدای اجرای طرح برق امید

کاهش ۶.۱ درصدی مشترکان پرمصرف از ابتدای اجرای طرح برق امید

بررسی این آمار بیانگر کاهش ۶.۱ درصدی مشترکان پرمصرف در بازه زمانی آبان تا ۱۲ اسفندماه سال جاری نسبت به دوره مشابه سال گذشته است.

 به گزارش بازار به نقل از شرکت توانیر، بر اساس داده های استخراج شده از سامانه های جامع خدمات مشترکان شرکتهای توزیع برق، از ابتدای آغاز طرح برق امید در آبان ماه سال جاری، ۶۳ میلیون و ۷۷۶ هزار و ۸۰۸ قبض خانگی صادر شده است.

این آمار نشانگر آن است که ۲۲.۸۷ درصد از قبوض صادر شده در سطح مشترکان کم مصرف، ۴۸.۰۲ در بخش الگوهای خوش مصرف و ۲۹.۱۰ از قبوض صادر شده در سطح الگوهای پرمصرف قرار گرفته اند.
بررسی این آمار بیانگر کاهش ۶.۱ درصدی مشترکان پرمصرف در  بازه زمانی آبان تا ۱۲ اسفندماه سال جاری نسبت به دوره مشابه سال گذشته است.

این آمار همچنین بیانگر آن است که تعداد مشترکان کم مصرف در این بازه زمانی ۴.۶ درصد و قبوض خوش مصرف ۱.۵ درصد رشد داشته است.
برپایه این گزارش، طرح برق امید، با هدف نهادینه سازی فرهنگ مصرف بهینه برق در بخش خانگی در سال ۱۳۹۹ به تصویب هیأت محترم وزیران رسیده است. تغیر نگرش مصرف کنندگان «بخش خانگی» به استفاده صحیح از منابع انرژی و حفظ محیط زیست با استفاده از ساز و کارهای تشویقی و بازدارنده از اهداف اصلی این طرح است. در این طرح مشترکان به سه دسته مشترکان کم مصرف، خوش مصرف و پرمصرف تقسیم می شوند. برای هر دسته متناسب با منطقه جغرافیائی، الگوی مصرف برق تعیین می شود. مشترکان برق به تناسب مشارکت در این طرح از مزایای تشویقی شامل تخفیف تا ۱۰۰درصد تعرفه برق بهره مند می شوند.

 کاهش ۶.۱ درصدی مشترکان پرمصرف از ابتدای اجرای طرح برق امید

کد خبر: ۷۹٬۱۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha