۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۸
افزایش نگرانی‌ها و انتقادها از پیامدهای برگزیت در انگلیس

افزایش نگرانی‌ها و انتقادها از پیامدهای برگزیت در انگلیس

مرکز ملی آمار انگلیس اعلام کرد: در نخستین ماه جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا، صادرات این کشور به ۲۷ کشور عضو، ۴۰.۷ درصد کاهش یافت که در چند دهه گذشته، بی سابقه بود.

به گزارش بازار، پیامدهای جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا هر هفته آشکارتر می‌شود. مرکز ملی آمار انگلیس در تازه‌ترین گزارش اعلام کرد در نخستین ماه جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا، صادرات این کشور به ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا، ۴۰.۷ درصد کاهش یافت که در چند دهه گذشته، سابقه نداشته است.

بارونس گرگور- اسمیث (Ruby McGregor-Smith)، رئیس اتاق بازرگانی بریتانیا در این باره گفت: ما اطلاعی از تعرفه‌ها پس از جدایی نداریم، جزئیات مقررات بازرگانی و گمرکی روشن نیست، هنوز ساختارهای لازم در مرزها آماده نشده، این چالش‌ها به همراه مشکلات ناشی از همه گیری کووید، بازرگانی با اتحادیه اروپا را دشوار کرده است.

دولت انگلیس به علت بیشتر بودن شمار جان باختگان از کرونا در این کشور نسبت به هر کشور دیگر قاره اروپا عملکردش با انتقادهای فراوان روبروست اکنون رویکرد اقتصادی اش نیز با انبوهی از انتقادها مواجه شده است.

ایان بلکفورد، نماینده اسکاتلند در پارلمان انگلیس با انتقاد شدید از دوست گفت: حقیقت تلخ این است که بریتانیا در میان کشورهای صنعتی، بدترین عملکرد اقتصادی را داراست و بیش‌ترین خسارات را دیده است. پارسال ۱۲۰ هزار نفر بر شمار بیکاران افزوده شد، همه گیری کرونا موجب آشکار شدن نابرابری عمیق در جامعه شد، با کاهش کمک‌ها در این دولت، میلیون‌ها نفر دیگر فقیر شدند و شمار بیکاران، با خاطر نظام ورشکسته حاکم در لندن، رو به افزایش است.

تعمیق پیامدهای برگزیت و کووید به نگرانی‌ها و انتقادها در انگلیس دامن زده است.

رادنی شکسپیر تحلیلگر مسائل اقتصادی در این باره گفت: مردم خشمگینند و از وضعیت اقتصادی و امنیتی نگرانند. اغلب مشاغل موقتی و پاره وقت و یا با حد اقل دستمزد شده است و در این شرایط مردم نا امنی اقتصادی را بیشتر حس می‌کنند.

به گزارش مرکز ملی آمار انگلیس، فقط در نخستین ماه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، صادرات انگلیس به این اتحادیه ۵.۶ میلیارد پوند کم‌تر شد.

بسیاری از کارشناسان معتقدند اگر دولت انگلیس برای کاستن از بحران‌های اقتصادی و اجتماعی ناشی از جدایی این کشور از اتحادیه اروپا و نیز همه گیری کرونا سریع‌تر دست به کار نشود، چالش‌های اساسی در راه خواهد داشت.

کد خبر: ۷۹٬۱۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha