۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹
برگه پرینت ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن قابلیت خرید و فروش ندارد
سرپرست معاونت مسکن اداره‌کل راه و شهرسازی کردستان:

برگه پرینت ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن قابلیت خرید و فروش ندارد

سنندج- سرپرست معاونت مسکن و بازآفرینی شهری اداره‌کل راه و شهرسازی کردستان با اشاره به مشکلاتی که برای برخی از شهروندان در خصوص خرید و فروش مسکن ملی ایجاد شده است، گفت: برگه پرینت ثبت نام اولیه طرح اقدام ملی مسکن ارزش معاملاتی ندارد.

مصطفی رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: برخی از شهروندان به استناد برگه تایید ثبت نام اولیه مسکن ملی اقدام به خرید و فروش امتیاز خود کردند که این کار مشکلات عدیده حقوقی را ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه داشتن برگه تاییدیه ثبت نام به هیچ وجه به معنای واجد شرایط بودن متقاضی و تحویل واحد به او نیست، اضافه کرد: خرید وفروش مسکن ملی با برگه تایید ثبت نام در سامانه مربوطه غیرقانونی است و این برگه ارزش معاملاتی ندارد.

سرپرست معاونت مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی کردستان گفت: تاکنون دستورالعملی در خصوص خرید و فروش امتیاز طرح اقدام ملی ابلاغ نشده است بنابراین از خرید یا فروش این امتیاز پرهیز شود تا خسارت مالی و مشکل حقوقی بوجود نیاید.

رضایی یادآور شد: از بین افراد ثبت نامی تعداد ۱۴ هزار و  ۱۰۰ متقاضی طرح اقدام ملی کسگن در استان طی سه مرحله پالایش نهایی و واجد شرایط واگذاری مشخص شدند .

وی در خصوص نحوه واگذاری افزود: هم اکنون در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر، زمین را به خود متقاضیان واگذار می‌کنیم و خود متقاضی پیگیر اخذ پروانه و شروع عملیات ساختمانی می‌شوند.

سرپرست معاونت مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی کردستان اضافه کرد: در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت استان نیز همچون شهر سقز پروژه یک هزار و ۴۰۰  واحدی استارت زده شده و درشهر سنندج هم پروژه ۱۴۰ واحدی بهاران در حال اجرا است.

رضایی گفت: مهمترین معضل طرح اقدام ملی بحث تامین زمین است که با راهکارهایی که در جلسه شورای مسکن استان اندیشیده شده بخشی از این مشکل مرتفع شده و بخشی دیگری هم در حال رفع شدن است.

کد خبر: ۷۹٬۱۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha