۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷
انجام یک میلیون و ۷۰۰ هزار بازرسی مرتبط با کالاهای اساسی در سال ۹۹
معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت خبر داد

انجام یک میلیون و ۷۰۰ هزار بازرسی مرتبط با کالاهای اساسی در سال ۹۹

احمدی، معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با اشاره به انجام یک میلیون و ۷۰۲ هزار و ۱۲۷ بازرسی در یازده ماهه امسال در خصوص ۱۷ قلم کالا و خدمت اولویت دار، از نظارت ویژه بر بازار این نوع کالاها خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، سیدجواد احمدی با اعلام تداوم بازرسیها بر بازار کالاها و اقلام اساسی مردم، به آمار بازرسی سازمانهای صنعت معدن و تجارت استانها در یازده ماهه امسال اشاره کرد و افزود: در مدت مذکور یک میلیون و ۷۰۲ هزار و ۱۲۷ مورد بازرسی در قالب طرحهای مختلف نظارتی در سراسر کشور انجام شده است.

وی هدف از اجرای این طرحهای نظارتی را بررسی قیمتها، جلوگیری از دپوی کالاها و اقلام ضروری و پایش عملکرد فعالان اقتصادی در سطح بازار دانست و بیان کرد : آمار بازرسیهای انجام شده طی این مدت نشانگر آن است که بیشترین بازرسیها مربوط به کالاهای اساسی و استراتژیک شامل فرآورده های پروتئینی از جمله گوشت قرمز و گوشت مرغ، مواد لبنی، شکر، روغن نباتی و ... بوده و پرونده متخلفین پس از تحقیقات تکمیلی، جهت سیر مراحل قانونی در اختیار تعزیرات حکومتی استان‌ها قرار گرفته است.

این مقام مسئول با بیان اینکه در این مدت روند بازرسی از اصناف در جلوگیری از تخلفات به خوبی انجام و ‌بر اساس قانون با هر گونه گرانفروشی و احتکار به شدت برخورد می‌شود. خاطر نشان کرد : تعداد بازرسیهای انجام شده در بازار گوشت مرغ و تخم مرغ طی مدت مورد اشاره، جمعاً ۲۱۳ هزار و ۷۳۲ مورد بوده و در همین راستا برای ۱۸هزار و ۳۳۹ واحد صنفی متخلف برگه گزارش بازرسی به ارزش ریالی بالغ بر یک هزار و ۱۷۴ میلیارد و ۸۶۹ میلیون ریال تنظیم و به مرجع رسیدگی کننده ارسال شده است.

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: همچنین سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها به منظور جلوگیری از سوء استفاده افراد فرصت طلب دربازار روغن نباتی، طی این مدت، با بازرسی از تعداد ۱۰۹ هزار و ۳۸۲ واحد عمده، خرده و انبارهای نگهداری روغن نباتی، تعداد ۴ هزار و ۲۳۶ واحد متخلف را به اتهام گرانفروشی و عدم عرضه، شناسایی و پس از انجام تحقیقات تکمیلی با پرونده‌های تخلف جداگانه جمعاً به ارزش بیش از ۳۵۲ میلیارد و ۳۶۹ میلیون و ۱۶۹ هزار و ۱۳۷ ریال به هیأت‌های رسیدگی به تخلفات صنفی معرفی کردند.

بنابر آمار این مقام مسئول؛ طی همین مدت ۲۹۴ هزار و ۵۵ مورد بازرسی بر عملکرد واحدهای صنفی، عمده و خرده فروش و بازارهای میوه در سراسر کشور صورت پذیرفته که ۱۵ هزار و ۴۹۵ واحد متخلف شناسایی و گزارشات با ارزش یک هزار و ۹۷۹ میلیارد و ۸۶۳ میلیون و۹۰۱ هزار و ۳۲۶ ریال به ادارات تعزیرات حکومتی استانها ارسال شده است.

احمدی با بیان اینکه بازرسی‌ها با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال تشدید خواهد شد، گفت: مردم نباید نگران افزایش قیمت‌ها در ماه‌های منتهی به سال و شب عید باشند زیرا در همین راستا با هماهنگیهای مناسبی که با دستگاههای متولی امر نظارت بر بازار انجام شده و با بهره گیری از ظرفیت بازرسی اتاق های اصناف به‌صورت ویژه رصد و پایش روزانه بازار را در دستور کار خود قرار داده و با تمام قوا روی بازار نظارت می‌کنیم

وی تصریح کرد: همچنین مردم در سراسر کشور می توانند گرانفروشی، احتکار و اختفاء، عدم اعلام موجودی، عرضه خارج از شبکه، عدم صدور فاکتور و هرگونه تخلف در حوزه اقتصادی را از طریق شماره تلفن ۱۲۴ سازمان حمایت و سازمانهای صمت استانها به ثبت برسانند.

کد خبر: ۷۹٬۱۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha