۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۸
اشتغال ۶ هزار و ۷۵۰ نفر در بخش صنعت اردبیل/ ۱۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد
رئیس سازمان صمت اردبیل:

اشتغال ۶ هزار و ۷۵۰ نفر در بخش صنعت اردبیل/ ۱۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد

اردبیل- صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در سال جاری که به نام جهش تولید مزین شده اشتغال ۶ هزار و ۷۵۰ نفر در بخش صنعت در استان اردبیل تحقق یافته است.

رامین صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: به دنبال سفر صمت به استان اردبیل ما در چند حوزه پیگیر تعهدات و قول‌های وزیر سه رونق صنعت و تولید استان هستیم تا وعده‌ها عملیاتی شود.

وی تامین مواد اولیه صنایع مختلف را به ویژه تامین مواد اولیه محصولات فرآوری پتروشیمی با نگاه صادرات‌محور یادآور شد و بیان کرد: در کنار تامین مواد اولیه پرداخت تسهیلات برای واحدهای صنعتی مورد توجه قرار گرفته و قرار است تا سقف ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش و ایجادی برای واحدهای تولیدی و صنعتی استان پرداخت شود.

۲ طرح صنعتی با پشتیبانی ایدرو و مشارکت بخش خصوصی در اردبیل اجرایی می شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل تسهیلات پرداخت شده در ۱۱ ماه امسال را به بخش صنعت یک هزار میلیارد تومان اعلام و خاطرنشان کرد: بخشی از این تسهیلات از محل تبصره ۱۸ و به صورت یارانه‌دار بوده که استان اردبیل در پرداخت این تسهیلات جایگاه دوم کشور را به دست آورده است.

صادقی از سرمایه‌گذاری سازمان گسترش در استان خبر داد و گفت: با دستور وزیر صمت قرار شد دو طرح صنعتی در استان با پشتیبانی ایدرو و مشارکت بخش خصوصی در شهرهای استان اردبیل اجرایی و عملیاتی شود.

 وی افزود: برای واحدهای ایجادی و احداثی قرار شد خرید تجهیزات و امکانات با کمک و پشتیبانی وزارت صنعت، معدن و تجارت و ترخیص این ماشین‌آلات از گمرکات با تسهیل خوب انجام شود.

افزایش ۷۰ درصدی صدور پروانه بهره‌برداری در بخش صنعت
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیان کرد: امسال و در تحقق شعار جهش تولید با حمایت استاندار اردبیل و مسئولان اجرایی و قضائی تحرک خاصی را در بخش صنعت شاهد بودیم تا در کنار واحدهای ایجادی واحدهای راکد به چرخه تولید بازگردند.

صادقی تصریح کرد: در دو سال اخیر ورود سرمایه‌گذاران به بخش صنعت شتاب گرفته به طوری که در سالجاری میزان صدور جواز تاسیس ۳۸ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته و ما هم اکنون در کمتر از یک روز جواز تاسیس به سرمایه‌گذاران را صادر می‌کنیم.

وی گفت: امسال ۵۰۰ مورد جواز تاسیس به سرمایه‌گذاران بخش صنعت صادر شده که در این حوزه یک اقدام مناسب و روبه جلویی را شاهد هستیم.

۵۷ واحد صنعتی با ظرفیت اشتغال یک هزار و ۲۰۰ نفر به چرخه تولید بازگشته‌اند
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل تعداد پروانه‌های به بهره‌برداری رسیده را در سالجاری ۲۲۴ مورد اعلام کرد و افزود: در این حوزه با رشد ۷۰ درصدی روبرو هستیم در حالی که در کل کشور این رشد ۸ درصد است.

صادقی اظهار کرد: برای فعال کردن واحدهای راکد با تلاش و پیگیری یک ساله تاکنون ۵۷ واحد صنعتی با ظرفیت اشتغال یک هزار و ۲۰۰ نفر به چرخه تولید بازگشته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در سال جهش تولید یکی از رویکردهای اصلی ما استفاده از ظرفیت واحدهای تولیدی برای افزایش تولید بود که ۴۰ واحد صنعتی استان ظرفیت تولید خود را ۳۰ تا ۸۰ درصد افزایش دادند تا فرصت اشتغال ۹۰۰ نفر مهیا شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل تقویت واحدهای صنعتی صادرات محور و جلوگیری از واردات بی‌رویه را به ویژه در بخش مواد اولیه یادآور شد و بیان کرد: با تامین مواد اولیه کارخانجا ام‌دی‌اف، قطعات خودرویی در سال جهش تولید بیش از ۱۷۴ میلیون دلار صرفه‌جوئی در واردات انجام شده است.

صادقی افزود: این صرفه‌جوئی در شرایط سخت تحریم و در سایه تلاش سرمایه‌گذاران و صنعتگران پرتلاش انجام شده که جای دارد از همراهی مسئولان استان در حل مشکلات حقوقی واحدهای تولیدی قدردانی کنیم.

وی تصریح کرد: استان اردبیل استان پیشرو در تحقق شعار جهش تولید است و ما موفق شدیم تمام اهداف مورد نظر را در این سال عینیت بخشیم.

تهیه کتابچه اشتغال صنعت در سال ۹۹
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل مجموع اشتغال ایجاد شده در بخش صنعت را بیش از ۶ هزار و ۷۵۰ نفر اعلام کرد و گفت: این تعداد با پوشش بیمه‌ای مشغول فعالیت در واحدهای صنعتی هستند و کتابچه‌ای در همین زمینه با درج مشخصات دقیق شاغلین در بخش صنعت در حال تهیه است تا به صورت دقیق و صحیح آمار اشتغال مورد رصد و پیگیری قرار گیرد

صادقی گفت: هرچند در بسیاری از خانواده‌ها جوانان بیکار را سراغ داریم ولی این بیکاری مربوط به تلنبار شدن جمعیت بیکار در سال‌های گذشته است و تلاش بر این است تا به تدریج با راه‌اندازی واحدهای صنعتی جذب نیرو انجام شود.

وی افزود: چند واحد بزرگ صنعتی استان به دلیل آماده نبودن زیرساخت‌ها مقرر شد تا در سه ماهه اول سال آینده افتتاح شود که امیدواریم این افتتاح‌ها بخش عظیمی از اشتغال صنعتی را تحقق بخشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیان کرد: صنعتگران در سال جهش تولید برای تقویت این بخش سنگ تمام گذاشتند و مسئولان نیز در پرداخت تسهیلات یارانه‌دار با ۱۴۵ درصد پرداختی بیشتر از سهمیه اختصاصی به استان در کنار فعالان این حوزه بوده‌اند.

کد خبر: ۷۹٬۱۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha