۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱
ارزندگی قیمت سهام و فرصت های ایجاد شده برای سهامداران
مدیر عامل شرکت سبدگردان سرآمد بازار مطرح کرد

ارزندگی قیمت سهام و فرصت های ایجاد شده برای سهامداران

مالمیر، مدیر عامل شرکت سبدگردان «سرآمد بازار» گفت: به نظر می رسد بازار پس از پشت سرگذاشتن حدود پنج ماه پر رونق و سپس افت سنگین، دچار سردرگمی و هیجان شده و علی‌رغم آن که قیمت بسیاری از سهم ها جذاب و ارزنده شده، کماکان برخی از سرمایه‌گذاران به‌دلیل عدم اطمینان و با هیجان زیاد هم‌چنان بر فروش اصرار دارند.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران، امیرحمزه مالمیر، در خصوص روند بازار در روزهای اخیر بیان داشت: هیجان زیاد در رفتار سهامداران و اصرار بر فروش سهم اثر قابل توجهی را بر منفی شدن بازار داشته است.

مدیر عامل شرکت سبدگردان «سرآمد بازار» در این خصوص گفت: در این شرایط نیاز بود که سازمان تصمیماتی اتخاذ کند که اعتماد و اطمینان را به بازار برگرداند. تصمیمات سازمان در دو جهت اخذ شد، از طرفی سمت تقاضا تقویت و از طرف دیگر عرضه کاهش پیدا کرده است.

مالمیر در ادامه بیان داشت: طبق یکی از مصوبه های اخیر سازمان بورس، صندوق‌ها ملزم شدند نسبت به خرید سهام اقدام کنند، این طرح دارای مزایا و معایبی است. یکی از اصلی‌ترین مزایای این طرح، تقویت تقاضا و اطمینان به نقدشوندگی سهام در بازار است تا سرمایه‌گذاران با اطمینان خاطر نسبت به بررسی شرکت‌های سرمایه‌پذیر خود پرداخته و با تامل نسبت به خروج، ورود یا نگهداری سرمایه‌گذاری خود اقدام کنند.

وی در ادامه گفت:  ایجاد فرصت برای بررسی بیشتر و تامل نسبت به ورود یا خروج، به بهبود بازار کمک خواهد کرد ولی خرید سهام توسط صندوق‌های با درآمد ثابت در صورت عدم برگشت بازار، می‌تواند این صندوق‌ها را با ریسک مواجه کند.

این کارشناس بازار با اشاره به مصوبات دیگر سازمان بورس مبنی بر حمایت از سهامداران حقیقی افزود: تصمیم دیگر سازمان، به نحوی بیمه کردن سرمایه متعلق به سهامداران با ارزش پرتفوی کمتر از ۱۰ میلیون تومان است. این تصمیم می‌تواند برای این دسته از سرمایه‌گذاران اطمینان خاطر ایجاد کند تا با هیجان نسبت به واگذاری سهام خود اقدام نکنند و همین امر عرضه را کاهش و باتوجه به تعداد بالای این سرمایه‌گذاران، می‌تواند به کاهش بار سامانه معاملات منجر شود.

وی در پایان اعلام داشت: در پایان ضمن توصیه به سرمایه‌گذاران به خویشتن‌داری و تامل در خصوص سرمایه‌گذاری و تحلیل سهام و سپس اخذ تصمیم، به نظر می رسد عملکرد شرکت‌ها با چشم‌انداز روشنی مواجه است و سال آتی نسبتا عملکرد عمده‌ شرکت‌ها با افزایش مناسبی روبرو خواهد بود.

کد خبر: ۷۹٬۱۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha