۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲
مسئولان درباره بازار مرغ با مردم صادق باشند
رئیس گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی تهران:

مسئولان درباره بازار مرغ با مردم صادق باشند

مدیحی، رئیس گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی تهران گفت: مسئولان در خصوص بازار مرغ با مردم صادق باشند و پنهان کاری را کنار بگذارند.

به گزارش بازار، ناصر مدیحی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا موضوع بازار مرغ چند ماهی است حل نمی‌شود؟ افزود: این موضوع واقعا راه حل دارد و ما در گشت‌هایی که در چندین مرغداری و کشتارگاه حضور پیدا کردیم به این نتیجه رسیدیم که دستگاه‌های مسئول کارشان را درست انجام نمی‌دهند.

وی گفت: برای مثال مرغداری که دوره مرغش ۴۵ روزه شده بود بعد از ۵۳ روز نهاده‌ای دریافت نکرده بود در حالی که سه ماه قبل از آن در بازارگاه خرید کرده و از حسابش پول برداشت شده بود.

مدیحی افزود: مرغی که ما در آن جا دیدیم ۵۳ روزه بود و داشت بارگیری می‌شد، اما هنوز نهاده‌ای دریافت نکرده بود و مرغدار مجبور بود نهاده را از بازار آزاد تهیه کند و زمانی که نهاده دولتی در اختیارش قرار بگیرد دیگر به درد نمی‌خورد.

رئیس گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه پس با این وجود مرغداران و کشتارگاه‌ها در نوسانات قیمت مرغ بی تقصیر هستند؟ افزود: مرغ زنده با قیمت هر کیلو ۲۴ هزار تومان وارد کشتارگاه می‌شود و قطعا پس از کشتار مرغ تا به دست مصرف کننده برسد ۳۲ هزار تومان تمام خواهد شد.

وی ادامه داد: باید با مردم صادق باشیم و اگر قرار است کاری برای مردم انجام دهیم دستگاه‌های رسیدگی کننده مانند تعزیرات و دیگر دستگاه‌های نظارتی را سر کار نگذاریم و با مردم صادق باشیم و اگر می‌خواهیم قیمت مرغ را افزایش دهیم تا مردم تکلیف خود را بدانند و پنهان کاری صورت نگیرد.

رئیس گشت‌های مشترک تعزیرات گفت: وقتی به مرغدار مجوز می‌دهند که ۷۰ درصد تولیداتش را آزاد بفروشد آیا این به معنای فساد نیست؟ مگر ما غیر از مرغ مصوب تنظیم بازار مبلغ دیگری برای مرغ تعیین کرده ایم؟

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه کسی این مجوز را به مرغدار داده است گفت: این نامه رسمی جهاد کشاورزی است که من در اختیار دارم.

مدیحی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه پس چرا مسئولان جهاد کشاورزی ادعا می‌کنند کل نهاده مورد نیاز مرغداران را به قیمت دولتی تامین کرده اند افزود: ما باید با مردم صادق باشیم و وقتی که ظرفیت یک کشتارگاه ۱۰۰ تن است و با ۵۰ تن ظرفیت کار می‌کند و از این ۵۰ تن نیز فقط ۱۵ تن آن رد شبکه تنظیم بازار توزیع می‌شود چه انتظاری داریم مرغ به دست مردم برسد و این در شرایطی است که ۳۵ تن دیگر به صورت آزاد به شرکت‌های قطعه بندی توزیع می‌شوند.

مدیحی گفت: ما روزانه در تهران ۱۲۰۰ تن مرغ نیاز داریم و اگر واقعا نمی‌توانیم کاری کنیم قیمت را افزایش دهیم تا هم مردم و هم کسبه با خیال راحت خرید کنند.

وی افزود: ما نباید در یک مرغ فروشی حاضر شویم و وقتی دیدیم مرغ را بالاتر از قیمت مصوب عرضه می‌کند مرغ‌ها را حراج کنیم چرا که به ما اثبات شده است که بسیاری از این مرغ فروش‌ها، مرغ را آزاد خریدند و وقتی می‌گویند مرغداری‌ها ۲۰ تا ۳۰ درصد مرغ خود را به شبکه تنظیم بازار عرضه کنند آیا این به معنای فساد نیست؟ آیا دو نرخی بودن تولید فساد نمی‌کند؟

محمدحسن سرابیان معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تعزیرات حکومتی هم در مصاحبه با خبرنگار ما گفت: ما چند شبی است که به اتفاق مسئولان جهاد کشاورزی و سایر دستگاه‌های نظارتی تا پاسی از شب در مرغداری‌ها و کشتارگاه‌ها حضور پیدا کردیم و نتیجه حضور میدانی ما این است که مرغ به اندازه کافی وجود دارد، اما شبکه توزیع دچار مشکل است که باید برطرف شود.

کد خبر: ۷۹٬۱۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha