۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
۲۰۰ هکتار شهرک خصوصی در اردبیل فعال است
مدیرعامل شهرک‌های صنعتی اردبیل:

۲۰۰ هکتار شهرک خصوصی در اردبیل فعال است

اردبیل- اهلی، مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی اردبیل گفت: در حال حاضر به مساحت ۲۰۰ هکتار شهرک خصوصی و غیردولتی در مناطق مختلف استان راه‌اندازی شده است.

محمد اهلی در گفت‌وگو با بازار، اظهار کرد: در دو سال اخیر حجم ورود سرمایه‌گذاران به شهرک‌ها و نواحی صنعتی افزایش چشمگیری یافته به طوری که ۲۵ درصد کل قراردادها در تاریخ استان در دو سال اخیر انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این دو سال بیش از ۱۰۰ هکتار زمین برای حضور سرمایه‌گذاران و کارآفرینان در شهرک‌های صنعتی واگذار شده و حتی در برخی از شهرک‌ها اراضی قابل تملک افزایش یافته است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی اردبیل ادامه داد: در شهرک صنعتی شماره دو اردبیل برای استقرار واحدهای صنعتی و به دنبال درخواست سرمایه‌گذاران هزار هکتار زمین پیش‌بینی شده تا بعد از اخذ مجوزهای قانونی و مکان‌یابی در اراضی ملی زیرساخت‌های لازم را در این طرح توسعه‌ای مهیا کنیم.

تدارک ۹۵ هکتار زمین برای راه‌اندازی بلوک سرمایه‌گذاری خارجی 
اهلی افزود: در سفر اخیر وزیر صمت و رئیس سازمان شهرک‌های صنعتی به اردبیل قرار شد تا بلوک سرمایه‌گذاری خارجی به مساحت ۹۵ هکتار برای حضور سرمایه‌گذاران خارجی تدارک دیده شود.

وی مرزی بودن استان اردبیل را یک مزیت ممتاز برای حضور سرمایه‌گذاران خارجی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی اعلام کرد و گفت: راه‌اندازی بلوک سرمایه‌گذاری خارجی می‌تواند زمینه و فرصت این کار را مهیا کند.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی اردبیل ادامه داد: در حال حاضر از ۱۹ شهرک و ناحیه صنعتی استان ۱۵ مورد فعال و چهار مورد نیز در مرحله تکمیل برای راه‌اندازی است که صدور مجوزها در این شهرک‌ها و نواحی صنعتی تسهیل شده است.

اهلی بیان کرد: در صدور مجوزها جزو پنج استان برتر کشور هستیم که تاکنون ۷ فقره مجوز راه‌اندازی شهرک صنعتی غیردولتی در استان صادر شده که نمونه آن شهرک خصوصی آرتاپلاست در نمین است که ۱۴ واحد صنعتی و تولیدی در آن مشغول فعالیت هستند.

وی از احداث شش شهرک غیردولتی جدید در شهرستان‌های مختلف با محوریت تولید لوازم خانگی، صنایع چوب، کاغذسازی، کامیون‌سازی و قطعه‌سازی خبر داد و اظهار کرد: کل مساحت شهرک‌های خصوصی استان اردبیل ۲۰۰ هکتار است که تعدادی از آنها در مرحله تولید و یا بهره‌برداری هستند.

۲۵ معبر شهرک صنعتی شماره دو اردبیل آماده آسفالت‌ریزی است
مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی اردبیل در مورد زیرساخت‌های شهرک‌ها و نواحی صنعتی گفت: تدارک زیرساخت‌ها برای حضور سرمایه‌گذاران در این شهرک‌ها و نواحی برعهده شرکت شهرک‌های صنعتی استان است و به دلیل عمر بالای ۲۰ سال در شهرک صنعتی شماره دو اردبیل آسفالت و سایر زیرساخت‌ها در این شهرک از بین رفته است.

اهلی افزود: به دلیل عبور و مرور خودروهای سنگین و افزایش تردد در این شهرک اکثر خیابان‌ها نیاز به بهسازی و آسفالت‌ریزی داشت که ما نسبت به شناسایی ۲۵ معبر اصلی و فرعی برای انجام عملیات بهسازی و آسفالت‌ریزی اقدام کردیم تا این امر امسال و سال آینده در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: پنج خیابان آماده آسفالت‌ریزی است و در ۹ خیابان نیز عملیات آسفالت‌ریزی آغاز شده که در سال جدید با بهبود شرایط جوی کار عمران و آبادانی در این شهرک ادامه خواهد یافت.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی اردبیل گفت: در سه ناحیه صنعتی رضی، ارشق و نیر بعد از سال‌ها رکود حضور سرمایه‌گذاران رونق یافته به طوری که اکثر زمین‌های این نواحی صنعتی واگذار شده و یا در مرحله واگذاری است.

اهلی در پایان بیان کرد: در این نواحی صنعتی با تخفیف ۵۰ درصد و اقساط بلندمدت و تدارک زیرساخت‌هایی نظیر آب، برق و گاز واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران انجام شده و عملیات آسفالت‌ریزی نیز در حال انجام است.

کد خبر: ۷۹٬۰۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha