۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۰
تدوین دستورالعملی برای حل مشکل واردات کالای همراه ملوان و کولبری
رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خبر داد؛

تدوین دستورالعملی برای حل مشکل واردات کالای همراه ملوان و کولبری

بوشهر - رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از تدوین دستورالعملی برای حل مشکل واردات کالای همراه ملوان و کولبری خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر، سردار علی مویدی در نشست با معاون سیاسی استاندار بوشهر اظهار داشت: نگاه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ضابطه مند کردن واردات کالای همراه مسافر در جنوب و همچنین وضعیت کولبران در غرب و سایر مرزهای کشور است.

وی اضافه کرد: به همین دلیل، شیوه نامه‌ای با کمک استانداران بوشهر، خوزستان و آذربایجان غربی و تعدادی از وزرا و سازمان‌های مربوطه تهیه و مقدمات تصویب آن در جلسه مشترک سران قوا فراهم شده و الحمدلله نظر سران قوا در این خصوص و حل مشکل واردات کالای همراه ملوان و کولبری بسیار مثبت است.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، صدور مجوز برای سفر سوم سفاری برای مردم استان بوشهر را به دلیل درک شرایط اقتصادی کشور و تأمین معیشت مردم شریف جنوب کشور ضروری دانست و قول داد با تصویب نهایی شیوه نامه مذکور، بر اساس ضوابط قانونی اقتصاد و معیشت مردم منطقه رونق پیدا خواهد کرد.

محمدتقی ایرانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر نیز با ارائه گزارشی از وضعیت شناورهای سفاری استان بوشهر اظهار داشت: پس از شیوع ویروس کرونا، کشورهای حوزه خلیج‌فارس به ویژه امارات متحده عربی که مقصد عمده‌ای از شناورهای سفاری استان بوشهر است محدودیت‌هایی در تردد این شناورها به‌وجود آورد که با پیگیری استاندار بوشهر و از طریق دفتر نمایندگی وزارت خارجه برای رفع محدودیت‌های ایجاد شده در سفر ملوانان شناورهای سفاری به کشورهای یاد شده و همچنین سفارت کشورمان در امارات به‌عمل آمد.

وی افزود: با این تلاش‌ها و پیگیری‌ها، مقدمات سفر شناورهای سفاری استان بوشهر فراهم و مجوز سفر نخست این شناورها و ملوانان فراهم شد.

معاون سیاسی استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: با توجه به پایان سال و در راستای امرار معاش ملوانان و تنظیم بازار آخر سال با پیگیری‌های استاندار بوشهر و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار از طریق مقام عالی وزارت و معاون امنیتی، انتظامی این وزارتخانه و رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خوشبختانه مجوز سفر سوم شناورهای سفاری صادر و سفر این شناورها از اسکله‌های استان بوشهر آغاز شده است و مردم استان صدور این مجوز را نشانه تدبیر و توجه به شغل عده کثیری از مردم استان دانسته که مورد توجه جدی مسئولین قرار گرفته است.
 

کد خبر: ۷۹٬۰۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha