۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۳
 مقاومت برخی استان‌ها از ورود مرغ به تهران
سرپرست اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران اعلام کرد

مقاومت برخی استان‌ها از ورود مرغ به تهران

کمالی، سرپرست اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران گفت: ما از ابتدای سال فقط قیمت‌گذاری کردیم اما در نهایت، بازار کار خودش را کرد و از طرفی برخی استان‌ها هم در تصمیمی مستقل مرغ را وارد تهران نمی‌کنند.

به گزارش بازار، محمدعلی کمالی، سرپرست اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران با بیان اینکه مصرف مرغ در ایران عمدتا به صورت مرغ گرم است، گفت: با توجه به اینکه در صورت منجمد کردن، از قیمت مرغ کاسته می‌شود لذا مرغداران هم مرغ را منجمد نمی‌کنند و به صورت گرم به بازار عرضه می‌کنند.

وی با بیان اینکه مناسبت‌ها و فصلها بر قیمت مرغ تأثیرگذار است، افزود: مرغداران نزدیک ایام نوروز به دلیل افزایش تقاضا جوجه ریزی را طوری تنظیم می‌کنند که نیاز شب عید تأمین شود و لذا همیشه در بهمن ماه شاهد تراکم جوجه ریزی و افزایش قیمت هستیم.

سرپرست اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران با اشاره به افزایش قیمت جوجه طی پنج روز اخیر گفت: قیمت جوجه در روز چهارشنبه به ۴۲۰۰ تومان رسید.

کمالی همچنین درمورد تأثیر افزایش قیمت نهاده‌ها بر قیمت مرغ نیز اینطور توضیح داد: متأسفانه نحوه تأمین و توزیع نهاده‌های دامی به گونه‌ای است که مرغدار مجبور می‌شود نهاده را از بازار آزاد تهیه کند و این روند، هزینه‌های تولید را افزایش داده است.

وی به دلیل دیگر تنش در بازار مرغ اشاره و اظهارکرد: از ابتدای امسال شاهد یک درگیری بین تولیدکنندگان با کارگروه تنظیم بازار بر سر قیمت‌ها بودیم چون معمولاً یک فاصله ۲۵۰۰ تومانی بین قیمت مصوب کارگروه با هزینه‌های تولید وجود دارد.

سرپرست اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران بر ضرورت ایجاد بازار کاملاً رقابتی تأکید کرد و گفت: هر جا که تعداد تولیدکننده و مصرف کننده زیاد باشد و تاثیر معناداری هم بر بازار نداشته باشند یعنی یک بازار رقابتی شکل گرفته است.

کمالی تصریح کرد: ما از ابتدای سال فقط قیمت گذاری و تهدید کردیم اما بازار در نهایت، کار خودش را کرد و حتی وضع بدتر هم شد و از طرفی برخی استانها هم تصمیم مستقل می‌گیرند و مرغ را وارد تهران نمی‌کنند.

سرپرست اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران با انتقاد از اینکه دخالت دولت و دستگاه‌های نظارتی همراه با جریان بازار نیست گفت: مشکل عمده امسال ما عدم هماهنگی بین ساختارهای مختلف دولت بود، از طرفی وظایف وزارت جهاد کشاورزی به وزارت صمت واگذار شد و از طرف دیگر هم بانک مرکزی برای تأمین ارز هماهنگ نبود و همین باعث عقب ماندن تولید شد.

کد خبر: ۷۸٬۹۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha