۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۳
معنای «جهش تولید» در همدان متفاوت است| فرار تعداد کثیری سرمایه گذار از استان
در گفتگو با بازار عنوان شد:

معنای «جهش تولید» در همدان متفاوت است| فرار تعداد کثیری سرمایه گذار از استان

همدان - فلاحی، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه معنای جهش تولید در استان همدان متفاوت است، گفت: در حال حاضر شماری از صنایع تولیدی استان همدان تعطیل شده که این رخداد به دلیل عدم همکاری بانک ها است.

بازار؛ گروه استان‌ها: جهش تولید و اشتغال پایدار بدون حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی و کارآفرینان محقق نمی‌شود و دستگاه‌های اجرایی باید روان سازی کارها را در راستای جذب سرمایه گذاران با هدف رونق کسب و کار و اشتغال پایدار در دستور کار قرار دهند.

البته موضوع به همین جا ختم نمی شود و باید با نگاه تعاملی و کمک کردن نسبت به رفع مشکلات سرمایه گذاران و کارآفرینان اقدام شود چراکه رفع موانع تولید در سال جهش تولید یک ضرورت اصلی و یک وظیفه همگانی است و باید از تمام  ظرفیت‌ها برای به نتیجه رساندن اهداف استفاده شود.

نگاه به پتانسیل های موجود در استان همدان بیانگر این واقعیت است که سرمایه گذاری در راستای ایجاد اشتغال در این منطقه مسیر دشواری ندارد و در صورتی که از ظرفیت های موجود برای رفع مشکلات، جذب سرمایه‌گذاران و ایجاد اشتغال استفاده شود شکل گیری این هدف ممکن خواهد بود.

گفتگو با مسئولان دست اندر در این زمینه نیز حقایقی را بیان می کند به طوری که اگر نسبت به رفع چالش ها اقدام شود رسیدن به اشتغال پایدار و کاهش نرخ بیکاری دور از ذهن نیست؛ در این راستا خبرنگار بازار پای صحبت های نمانیده مردم همدان و فامینی در مجلس شورای اسلامی نشسته تا به بررسی زوایای مختلف این موضوع بپردازد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار بازار با عنوان اینکه معنای «جهش تولید» در استان همدان متفاوت است و در حال حاضر تعداد بسیاری از صنایع تولیدی در استان همدان تعطیل شده است، عنوان کرد: بیشتر صنایع و واحدهای تولیدی که به تعطیلی کشیده شده اند، به دلیل عدم همکاری بانک ها به این روز افتاده اند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مشکلات بسیار زیادی در واگذاری زمین در شهرک های صنعتی داریم به نوعی که نیاز است این زمین ها در اختیار تولید کنندگان واقعی قرار گیرند تا شاهد موفقیت صنایع تولیدی در استان همدان باشیم.

مجموعه مدیریت کلان استان همدان نتوانست سرمایه گذاران را جذب و در این استان نگه دارد

حجت الاسلام فلاحی ضمن ابراز تاسف با بیان اینکه متاسفانه مجموعه مدیریت کلان استان همدان نتوانست سرمایه گذاران را جذب و در این استان نگه دارد، عنوان کرد: به دلیل عدم مدیریت کلان استان، تعداد کثیری از سرمایه گذاران از استان همدان رفتند.

معنای «جهش تولید» در همدان متفاوت است/ فرار تعداد کثیری سرمایه گذار از استان

وی اضافه کرد: امسال تلاش های بسیاری انجام شد تا دست تولیدکنندگان را بگیریم و از زمین بلند کنیم و از بانک ها درخواست کردیم با تولیدکنندگان کنار بیایند و با آن ها همکاری کنند ضمن این که خوشبختانه این تلاش ها باعث شد برخی از واحدهای تولیدی در چرخه تولید فعال شوند اما برخی دیگر همچنان نتوانستند روی پای خود بایستند و فعالیت کنند.

حجت الاسلام فلاحی با تصریح بر اینکه در بحث حمایت از تولیدکنندگان، کارآفرینان و سرمایه گذاران بخش کلان استان همدان کارنامه مورد قبولی ارائه نشده است، یادآوری کرد: البته برخی مدیران و دستگاه های پایین دست کمک هایی در مورد جذب سرمایه گذار و حمایت از تولیدکنندگان داشته اند اما متاسفانه در سطح مدیریت کلان شاهد انجام اقدامات پیش رونده و چشمگیری نبودیم.

جوانان با تعطیلی واحدها و صنایع تولیدی مجبور شده اند به تهران و شهرهای دیگر مهاجرت کنند به طوری که در حال حاضر برخی از آن ها چنان در مشکلات غرق شده اند و در شهر غریب گیر افتاده اند که حتی هزینه ایاب و ذهاب ندارند که به همدان برگردند

وی تاکیدکرد: گواه این جریان، مهاجرت جوانان همدانی است که با تعطیلی واحدها و صنایع تولیدی مجبور شده اند به تهران و شهرهای دیگر مهاجرت کنند به طوری که در حال حاضر برخی از آن ها چنان در مشکلات غرق شده اند و در شهر غریب گیر افتاده اند که حتی هزینه ایاب و ذهاب ندارند که به همدان برگردند.

حجت الاسلام فلاحی با بیان اینکه در این خصوص تعدادی از آن ها مشکلاتشان را با اینجانب در میان گذاشتند، مطرح کرد: اگر اتفاقات خوبی در استان در زمینه ایجاد اشتغال افتاده بود، دیگر لازم نبود جوانان مجبور شوند به شهرهای دیگر پناه ببرند و با مشکلات عدیده دست و پنجه نرم کنند و نیز باعث جمعیت استان را به سمت سالمندی هدایت کنند.

معنای «جهش تولید» در همدان متفاوت است/ فرار تعداد کثیری سرمایه گذار از استان

نماینده معین مردم بهار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در برخی روستاهای شهرستان های فامنین و بهار با سرمایه های مردمی و ورود بخش خصوصی شاهد دایر شدن واحدهای تولیدی در سال جاری هستیم در حالی که در این رابطه از سوی مسئولین هیچ حمایتی انجام نگرفته است.

طی چند سال گذشته درخصوص مشکلات پساب و فاضلاب شهرک جهان آباد شهرستان فامنین صحبت به میان آمده  اما اقدامات تنها در حد شعار باقی مانده و عملاً هیچ اتفاقی نیفتاده و مشکلات جهان آباد فامنین همچنان به قوت خود باقی است

وی در ادامه صحبت های خود عنوان کرد: طی چند سال گذشته درخصوص مشکلات پساب و فاضلاب شهرک جهان آباد شهرستان فامنین صحبت به میان آمده  اما اقدامات تنها در حد شعار باقی مانده و عملاً هیچ اتفاقی نیفتاده و مشکلات جهان آباد شهرستان فامنین همچنان به قوت خود باقی است در حالی که نهایی شدن همین یک طرح زمینه اشتغال ده ها نفر را مهیا می کند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طی چند سال گذشته به دلیل عدم تشکیل جلسات تعیین میزان سطح آلایندگی نیروگاه شهید مفتح بر مناطق مختلف به خصوص در شهرستان فامنین و بخشی از روستاهای کبودرآهنگ باعث تضییع حقوق مردم مظلوم این مناطق شده و کار همچنان روی زمین باقی مانده است، یادآوری کرد: در یک سال گذشته، طی بررسی های انجام گرفته و جلساتی که تشکیل شد، سطح آلایندگی در فامنین ۴۴/۴ درصد تعیین شد که درصدد هستیم میزان سطح آلایندگی صنایع مختلف بر شهرستان بهار نیز تعیین شود تا بیشتر از این حق مردم مظلوم این مناطق تضییع نشود.

حجت الاسلام  فلاحی اظهار کرد: با روند پیشرفت مهاجرت جوانان به شهر، جمعیت همدان به سمت سالمندی پیش می رود بدین سان، درصددیم تا مشکل گستردگی افسار گسیخته بیکاری را در استان همدان حل کنیم تا از مهاجرت ها نیز جلوگیری به عمل آید.

 فلاحی با اظهار تأسف از عدم توجه لازم به نیازها و مشکلات جوانان مانند اشتغال، ازدواج و مسکن گفت: متأسفانه جوانان در همدان رها شده‌اند و آنها به علت نبود اشتغال مجبور به مهاجرت به شهرهای دیگر شدند و این در حالی است که برخی از مدیران از خارج از استان نیروی کار می‌آورند.

در سطح استان همدان آسیب اشتغال مشهود است ضمن اینکه متاسفانه آمار درستی هم منتشر نمی شود

وی با تاکید بر اینکه در سطح استان همدان آسیب اشتغال مشهود است ضمن اینکه متاسفانه آمار درستی هم منتشر نمی شود؛ گفت: آماری که ارائه می دهند مستند نیست و با سیل بیکاران در جامعه مواجه شده ایم در حالیکه مسئولین اعلام می کنند اشتغالزایی بالایی داشته ایم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا بسترهای حضور بخش خصوصی در فعالیت های اقتصادی استان همدان افزایش یابد، گفت: باید ظرفیتی ایجاد شود تا سیل بیکاران راهی این بخش شوند و گره ای باز شود چراکه اگر مشکل اشتغال حل شود بقیه مسایل هم حل شدنی است.

حجت الاسلام  فلاحی همچنین از سفر حجت الاسلام ابراهیم رئیسی به استان همدان خبر داد و عنوان کرد: امیدواریم با سفر بالاترین مقام قضایی کشور به استان همدان در زمینه حل مشکلات و چالش ها تحولات خوب و مثمر ثمری انجام پذیرد.

بارها عنوان شده همدان از ظرفیت و پتانسیل های متعددی در صنعت، کشاورزی، گردشگری و سایر بخش ها برخوردار است که سرمایه گذاری در این بخش ها به ایجاد اشتغال پایدار می انجامد بنابراین باید به این ظرفیت ها توجه جدی داشت و از این موضوع هم غافل نشد که ایجاد اشتغال  پایدار و تحقق جهش تولید بدون همکاری دولت و بخش خصوصی امکان پذیر نیست و باید راه را برای مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاری باز کنیم.

کد خبر: ۷۸٬۹۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha