۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱
استان بوشهر آماده مقابله با ملخ‌ها است/ گزارشی از ریزش ملخ نداشته‌ایم
رئیس جهاد کشاورزی بوشهر:

استان بوشهر آماده مقابله با ملخ‌ها است/ گزارشی از ریزش ملخ نداشته‌ایم

بوشهر- منوچهری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به اینکه تاکنون گزارشی از ریزش ملخ نداشته‌ایم گفت: برای مقابله با ملخ‌ها آماده هستیم.

محمدتقی منوچهری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: سازمان خواروبار و کشاورزی ملل متحد با اشاره به افزایش جمعیت ملخ‌ها در عربستان و یمن هشدار داده است که این آفت اسفند و فروردین مهمان کشور از جمله استان بوشهر خواهد بود.

وی از آماده‌باش گروه‌ها و اکیپ‌های مقابله با ملخ‌های صحرایی در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: تاکنون گزارشی از ریزش ملخ‌ها در استان نداشته‌ایم ولی در آمادگی کامل برای مقابله با این آفت خطرناک هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به اینکه آذرماه امسال یک بار هجوم ملخ‌ها در استان بوشهر مهار شده است افزود: در سال گذشته عملیات مقابله با ملخ‌ها در سطح ۴۳ هزار هکتار و سال ۹۷ نیز عملیات مقابله در سطح ۱۰۴ هزار هکتار از عرصه‌های استان اجرا شد.

وی از رصد و پایش هجوم ملخ‌ها در نقاط مختلف استان خبر داد و اضافه کرد: برای مقابله با آفت ملخ صحرایی ۳۰ هزار تن سم، ۱۰۰ دستگاه سمپاش و ۶۰ اکیپ ردیابی و پایش در استان بوشهر تامین شده‌ است.

کد خبر: ۷۸٬۹۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha