۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۷
احداث و نوسازی ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در سال آینده
عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد

احداث و نوسازی ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در سال آینده

شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به تلاش مجلس برای تکمیل واحدهای مسکن مهر و احیای بافت‌های فرسوده گفت: تکلیف دولت برای احداث و نوسازی ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در سال آینده با کمک ۳۶۰ هزار میلیارد تومان از تسهیلات بانکی یکی از قوی‌ترین بندهای لایحه بودجه ۱۴۰۰ است که مجلس با تصویب آن گامی بلند در مسیر رونق بخشی به بازار مسکن برداشت.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، اقبال شاکری، با اشاره به تلاش مجلس برای تکمیل واحدهای مسکن مهر و احیای بافت‌های فرسوده گفت: مجلس شورای اسلامی در راستای احیای بافت های فرسوده با بند الف تبصره(۱۸)در لایحه بودجه ۱۴۰۰موافقت کرد که بر اساس احداث و نوسازی ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در سال آینده کلید خواهد خورد؛ این بخش مهم بند لایحه بودجه ۱۴۰۰ درمورد مسکن است، از طرفی هم ۳۶۰ هزار میلیارد تومان از تسهیلات بانک ها باید به این موضوع اختصاص پیدا کند و یقینا با اجرای آن شاهد اتفاقات خوبی در حوزه مسکن خواهیم بود.

عضو کمیسیون عمران در مجلس در ادامه اضافه کرد: همچنین در تبصره‌ی دیگری برای بازسازی بافت های فرسوده شهری و کمک به تکمیل مسکن مهر هم در ساخت واحدها و هم احداث زیرساخت‌هایی مانند مدرسه، پایگاه بسیج، نیروی انتظامی، کتابخانه، مسجد و درمانگاه اعتبارات، زمین و تسهیلات مناسبی پیش بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: با تقویت مسکن مهر تلاش کردیم وضعیت آن از شرایط فعلی خارج شده و تا پایان سال آینده تمامی مسکن های مهر تحویل مردم داده شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس با اشاره به حمایت های مجلس از حوزه مسکن، گفت: مجلس برای مسکن محرومان و خانواده های پرجمعیت مواردی را به صورت خاص پیش بینی کرده است. امیدواریم با اجرای این موارد بازار مسکن رونق پیدا کرده و در عرضه و تقاضا تعادلی ایجاد شود.

 این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم پرداخت تسهیلات مسکن توسط بانک‌های عامل و کوتاهی بانک مرکزی تصریح کرد: بر اساس گزارش دیوان محاسبات ۳۰ درصد احکام در سال گذشته اجرایی نشد از این رو از هم اکنون به مسئولان اجرایی در خصوص اجرای دقیق قوانین مجلس و لایحه بودجه اخطار می‌دهد که اگر دولت در زمان باقی مانده خود و دولت بعدی در زمان مسئولیتش به آن عمل نکرده و ترک فعل کنند، شدیدا برخورد خواهد شد. اجازه نمی‌دهیم رویه های گذشته در عدم اجرای قوانین ادامه پیدا کند.

کد خبر: ۷۸٬۹۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha