۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹
افزایش ۲۰ درصدی نرخ بلیت اتوبوس‌های بین شهری از ۲۵ اسفند
مدیرعامل اتحادیه تعاونی مسافربری‌های کشور خبر داد

افزایش ۲۰ درصدی نرخ بلیت اتوبوس‌های بین شهری از ۲۵ اسفند

عامری، مدیرعامل اتحادیه تعاونی مسافربری‌های کشور گفت: نرخ بلیت اتوبوس‌های بین شهری از ۲۵ اسفند ماه در قالب فروش بلیت‌های نوروزی ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.

به گزارش بازار، احمدرضا عامری مدیرعامل اتحادیه تعاونی مسافربری کشور افزود: طبق روال همه ساله، به دلیل تردد یک سر خالی اتوبوس‌ها در ایام نوروز، نرخ بلیت اتوبوس در دوره سفرهای نوروزی در نوروز ۱۴۰۰ هم با ۲۰ درصد افزایش قیمت به فروش می‌رود.

وی با اشاره به کاهش شدید سفرها از زمان شیوع بیماری کرونا و الزام ستاد ملی مقابله با کرونا در فاصله گذاری اجتماعی، ادامه داد: هم اکنون فقط نیمی از صندلی‌های اتوبوس‌ها فروخته می‌شود که برای جبران ضرر رانندگان باید بهای بلیت حداقل دو برابر شود، اما برای رعایت حال مردم و طبق روال سال‌های قبل فقط ۲۰ درصد به بهای بلیت برای جبران تردد یکسر خالی خودروها از ۲۵ اسفند تا آخر تعطیلات نوروز سال آینده افزوده می‌شود.

عامری درباره آخرین وضعیت آماده سازی ناوگان جاده‌ای برای سفرهای ضروری در ایام نوروز گفت: ما هم در پیروی از ستاد ملی مقابله با کرونا از مردم می‌خواهیم از سفرهای غیر ضروری در این ایام پرهیز کنند، اما در هنگام سفرهای ضروری، تمام شیوه نامه‌های بهداشتی ابلاغی از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا نظیر ضد عفونی ناوگان، استفاده از ماسک و استفاده از محلول‌های ضدعفونی رعایت و تأکید می‌شود و هنگام سفر یک پک بهداشتی به مسافران تحویل داده می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی مسافربری کشور در خصوص طرح فاصله گذاری اجتماعی در اتوبوس‌ها نیز افزود: تردد اتوبوس‌ها با ظرفیت ۵۰ درصد به دلیل رعایت فاصله گذاری اجتماعی در حال انجام است، اما در سفرهای نوروزی اقوام درجه یک می‌توانند در دو صندلی کنار هم بنشینند در حالیکه پیش از این فقط صندلی‌های کنار پنجره فروخته می‌شد.

وی ادامه داد: هنوز مصوبه‌ای مبنی بر ممنوعیت سفر به برخی شهرها و استان‌ها ابلاغ نشده و بنابراین بلیت این شهرها به روال عادی در حال فروش است و تلاش می‌کنیم همه مسافران را طبق تعهدی که داریم به مقصدشان برسانیم، اما اگر مصوبه‌ای مبنی بر ممنوعیت سفر به دلیل شیوع کرونا به شهرهای قرمز، نارنجی یا زرد صادر شود برای ناوگان بین شهری لازم الاجراست.

عامری افزود: برای ایام نوروز تمام ناوگان ما شامل ۱۴ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس، ۲۳ هزار مینی بوس و ۴۶ هزار دستگاه سواری کرایه آماده خدمت به مسافران هستند و با توجه به ظرفیت جابجایی روزانه یک و نیم میلیون مسافر، بخاطر طرح فاصله گذاری اجتماعی، می‌توانیم روزانه به ۷۵۰ هزار نفر خدمت رسانی کنیم.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی مسافربری‌های کشور در خصوص میزان تقاضای سفر در این ایام گفت: ناوگان اتوبوسی با تقاضای چندانی مواجه نیست و امسال به دلیل شیوع کرونا تقاضای سفر کاهش یافته است و با این شرایط از نظر جابجایی مسافر کاملا آماده هستیم.
عامری درباره پیش فروش بلیت‌ها افزود: با توجه به امکان خرید اینترنتی بلیت، همه امکانات برای فروش اینترنتی فراهم است و از این نظر مردم مشکلی ندارند و می‌توانند بلیت‌های خود را از طریق اینترنت و سایت‌های مشخص و مجاز و سایت شرکت‌های تعاونی دریافت کنند.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی مسافربری‌های کشور در خصوص نظارت بر عملکرد رانندگان و ناوگان گفت: در ایام نوروز بازرسان اتحادیه در کنار نمایندگان سازمان حمل و نقل و راهداری کل کشور در ترمینال‌ها مستقر هستند و بر عملکرد رانندگان بخصوص از نظر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی نظارت می‌کنند، اما مردم نیز می‌توانند در صورت مشاهده تخلف، موارد را علاوه بر ناظران مستقر، به شماره تلفن ۶۶۷۰۹۰۳۲ (تهران) اتحادیه تعاونی مسافربری‌های کشور اطلاع دهند.

کد خبر: ۷۸٬۷۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha