۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶
مسیرسازی در سخت‌گذترین منطقه خط لوله گوره-جاسک تکمیل شد
قائم مقام مجری طرح احداث خط لوله گوره جاسک:

مسیرسازی در سخت‌گذترین منطقه خط لوله گوره-جاسک تکمیل شد

دشوارترین بخش از عملیات لوله‌گذاری طرح انتقال نفت گوره - جاسک در سخت‌گذترین منطقه در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با بیشترین دقت، شامگاه چهارشنبه (۲۰ اسفندماه) تکمیل شد.

به گزارش بازار به نقل از شانا، علی جعفرزاده، قائم مقام مجری طرح احداث خط لوله گوره جاسک گفت: عملیات دشوار نصب بخشی از خطوط لوله طرح گوره-جاسک در پیچیده‌ترین شرایط جغرافیایی و منطقه ای شامگاه چهارشنبه با تلاش شبانه‌روزی مجموعه کارفرما و پیمانکار پایان یافت.

وی افزود: این منطقه سخت‌گذر در کیلومتر ۲۶۲ و در گستره ۲-۱ قرار دارد که از میان کوه‌های شمال بوشهر عبور کرده است و به‌دلیل نبود وجود جاده دسترسی، عملیات جابه‌جایی و نصب خطوط لوله را سخت کرده بود.

قائم مقام مجری طرح احداث خط لوله گوره-جاسک گفت: به‌دلیل موقعیت جغرافیایی این منطقه و عبور از کوه‌های سخت‌گذر و وجود شیب‌های تند و آبروهای پرشمار، هیچ جاده‌ای برای دسترسی و عبور تریلرهای حامل لوله و انتقال تجهیزات وجود نداشت و این منطقه به طول ۵۰ کیلومتر از میان کوه‌های بوشهر سخت‌ترین محدوده‌ای بود که موفق شدیم آن را برای نصب خط لوله آماده کنیم.

جعفرزاده با اشاره به شرایط پیچیده انتقال تجهیزات مسیرسازی در این منطقه که از چند ماه پیش آغاز و تکمیل شده بود و نیز عملیاتی همچون ریسه کردن، حفاری کانال و جوشکاری، تاکید کرد: در صورتی که انجام این عملیات مانند پروژه‌های دیگر در مدت زمان عرف و معمول انجام می‌گرفت، باید دست کم‌وبیش از یک سال به طول می‌انجامید، اما اکنون با همت بی‌نظیر و مدیریت دقیق مجموعه دست‌اندرکاران در مدت زمانی کوتاه و به نحو احسن محقق شده است.

پیشرفت فاز نخست طرح عظیم و راهبردی گوره-جاسک تاکنون بیش از ٩٠ درصد بوده است و پیش‌بینی می‌شود عملیات جوشکاری خطوط لوله این طرح امسال تکمیل شود.

طرح انتقال نفت خام گوره به جاسک، طرحی ملی و راهبردی است که با حمایت دولت و راهبری شرکت ملی نفت ایران و با هدف ایجاد ظرفیت انتقال روزانه یک میلیون بشکه نفت خام، ذخیره‌سازی و صادرات آن از طریق پایانه تازه ساخت جاسک، تضمین استمرار صادرات نفت خام، تمرکززدایی از پایانه‌های صادراتی و متنوع‌سازی آن و توسعه پایدار و اشتغال‌زایی در سواحل مکران اجرا می‌شود.

کد خبر: ۷۸٬۷۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha