۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰
۴۳ میلیون دلار کالا از خراسان شمالی صادر شد
مدیر گمرک خراسان شمالی:

۴۳ میلیون دلار کالا از خراسان شمالی صادر شد

بجنورد- جعفری، مدیر گمرک خراسان شمالی از صادرات بیش از ۴۳ میلیون دلاری کالا از استان در ۱۱ماهه سال جاری خبر داد.

جواد جعفری در گفتگو با بازار، میزان صادرات در ۱۱ ماهه نخست سال جاری از نظر وزنی را ۱۵۷هزار و ۸۸۱تن به ارزش ۴۳میلیون و۳۳۵ هزار و ۳۳۶ دلار عنوان کرد و گفت: میزان صادرات از نظر وزنی هفت در صد کاهش و از نظر ارزش دلاری ۱۹درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش دارد.

وی با بیان اینکه در مدت مشابه سال گذشته ۱۷۰هزار و ۳۳۶ تن کالا به ارزش ۵۳ میلیون و ۳۷۱ هزار و ۷۹ دلار از استان صادر شد، افزود: اغلب کالاهای صادراتی شامل، کود، اوره، مقاطع فولادی، پودر کریستال ملامین، ورقه‌های اسفنجی، محصولات پلاستیکی، رب گوجه‌فرنگی و... می شود که اغلب به کشورهای هدف صادراتی شامل افغانستان، آذربایجان، گرجستان، ایتالیا، عراق و... صادر شد.

مدیرکل گمرک خراسان شمالی همچنین میزان واردات کالا به استان را در ۱۱ ماهه سال جاری از نظر وزنی ۹هزار و ۱۸۱ تن و از نظر دلاری ۴۳ میلیون و ۴۸۴ هزار و ۵۸۷ دلار عنوان کرد و افزود: این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته میزان واردات به استان سه هزار و ۹۴۳ تن به ارزش ۲۹ میلیون و ۲۷۳هزار و ۹۴۱ دلار بود.

جعفری ادامه داد: این آمار نشان می‌دهد میزان واردات در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی ۱۳۳ تن و از نظر ارزش دلاری ۴۹ درصد افزایش داشته است.

وی بابیان اینکه این کالاها از کشورهای چین، ترکیه، آلمان و... وارد شد گفت: این کالاها شامل: ماشین‌آلات قالب‌گیری، نیکل، پارچه، قطعات کنتور آب، الکترود زغالی، کیسه کلوست، موز، دستگاه خط تولید ماسک، دستگاه کمباین، شیرینی، برنج و.... را از عمده کالاهای واردات ذکر کرد.

کد خبر: ۷۸٬۷۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha