۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲
طرح های وزارت نفت بدون بودجه عمومی کلید زده شد
مدیر روابط عمومی وزارت نفت عنوان کرد

طرح های وزارت نفت بدون بودجه عمومی کلید زده شد

نوری، مدیر روابط عمومی وزارت نفت گفت: با اجرای طرح های صرفه جویی در وزارتخانه از سال ۹۳ تا امروز ۵۸ میلیارد لیتر فراورده مایع به ارزش ۲۵ میلیارد دلار آزاد شده است.

به گزارش بازار، کسری نوری مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت با اشاره به پشت سر گذاشتن فصل سرما و شکسته شدن مصرف گاز خانگی اظهار کرد: زمستان امسال بسیار سخت بود.

وی با بیان اینکه هیچ مشکلی برای مصارف خانگی پدید نیامد، گفت: با مدیریتی که صورت گرفت گاز مصرفی خانه‌ها تامین شد.

نوری با اشاره به سیاست افزایش تولید متناسب با ذخایر کشور، اظهار کرد: میادین مشترک پارس جنوبی را تا دو و نیم برابر افزایش می‌دهیم و شبکه انتقال توزیع گاز بیش از دو برابر فزونی یافته است.

وی طی گزارشی به رادیو گفت‌وگو، اعلام کرد: ۹۵درصد جمعیت کشور در شبکه گاز رسانی قرار گرفته اند و همین اواخر ۱۴ هزار روستای دیگر گاز رسانی شد.

نوری افزود: در حال حاضر روزهای پایانی سال را می‌گذرانیم و عملیات گاز رسانی ۲ هزار و ۶۳۲ روستای دیگر با ۸۴ هزار خانوار با اعتبار ۳هزار میلیارد تومان در حال اجراست.

مدیر روابط عمومی وزارت نفت از عدم دریافت حتی یک ریال بودجه عمومی کشور برای این پروژه‌ها سخن گفت و ادامه داد: تمام این طرح ها حدود ۷۰ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز داشته است که از محل درآمد حاصل از صرفه‌جویی گاز به میعانات تامین شده است.

نوری اضافه کرد: از محل صرفه‌جویی توانستیم کل بودجه مورد نیاز توسعه شبکه گاز رسانی را تامین کنیم که با اجرای این طرح ها از ۹۳ تا امروز ۵۸ میلیارد لیتر فراورده مایع به ارزش ۲۵ میلیارد دلار آزاد شده است.

کد خبر: ۷۸٬۶۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha