۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵
جی -۷ با شعارهای سیاسی به جنگ کرونا رفت
کم محلی بازارها به بیانیه جی ۷

جی -۷ با شعارهای سیاسی به جنگ کرونا رفت

مقامات ارشد بزرگترین اقتصادهای جهان روز سه شنبه متعهد شدند که در یک جبهه متحد به نبرد و مقابله با کرونا بروند ولی هیچ کدام پیشنهاد و اقدامات خاصی را برای دستیابی به رشدی قوی در برابر خطرات نزولی ارائه ندادند.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از سی ان بی سی، گروه جی هشت که اکنون به دلیل تعلیق عضویت روسیه به عنوان گروه جی هفت 7-G در نظر گرفته می شود و از هفت کشور صنعتی جهان که حدود ۶۵ درصد اقتصاد جهان را در دست دارند، تشکیل شده در بیانیه ای اعلام کرد که با توجه به تأثیرات احتمالی COVID-۱۹ بر رشد جهانی، این گروه تعهد خود را مبنی بر استفاده از همه ابزارهای مناسب سیاست گذاری برای دستیابی به رشد قوی، پایدار و محافظت در برابر خطرات نزولی تأیید می کند.

استیون منوچین وزیر خزانه‌داری ایالات متحده و رئیس صندوق ذخیره فدرال جروم پاول به همراه وزیران دارایی و رهبران بانک مرکزی از جمله رئیس بانک مرکزی ژاپن یک کنفرانس تلفنی در همین رابطه برگزار ولی هیچ گونه پیشنهاد خاصی ارائه نکردند.

بازارها انتظار داشتند که اقدامات هماهنگ کننده از طرف مقامات جهانی انجام شود. در ایالات متحده ، معامله گران در حال کاهش قیمت های تهاجمی از سوی بانک فدرال از جمله کاهش ۵۰ برابری در نرخ های کوتاه مدت این ماه و تسکین ماه بعد هستند.

در این بیانیه آمده که در کنار تقویت تلاشها برای گسترش خدمات بهداشتی ، وزیران دارایی G-7 آماده هستند تا اقدامات لازم از جمله اقدامات مالی در صورت لزوم برای مقابله با این ویروس و حمایت از اقتصاد در این مرحله را انجام دهند.

بانک های مرکزی G۷ همچنان به اجرای وظایف خود ادامه داده و از ثبات قیمت ها و رشد اقتصادی ضمن حفظ مقاومت در سیستم مالی حمایت می کنند.

در این بیانیه افزوده شده که مقامات صندوق بین المللی پول و بانک جهانی تعهد کردند که استفاده از ابزارهای موجود خود را تا حد امکان ممکن به کار میگیرند.

 صندوق بین المللی پول دوشنبه بیانیه ای را منتشر کرد که در آن تأمین مالی اضطراری، مشاوره راه کارهای سیاستی و کمک فنی برای کشورهای درگیر این ویروس را را ارائه خواهد داد.

با شدت گرفتن نگرانیها از شیوع گسترده این ویروس ، بازارها دچار آشفتگی شده اند. هفته گذشته سهام فروخته شده به شدت ریخت و ۱۲ درصد از میانگین صنعتی داو جونز سقوط کرد. شاخص بلو چیپ معروفترین شاخص در ایالات متحده افت بیشتر از ۲۰۰ امتیاز در روز سه شنبه افت کرد.

علاوه بر ایالات متحده و ژاپن ، کشورهای گروه G-7 کانادا ، ایالات متحده ، فرانسه ، آلمان و ایتالیا هستند.

کد خبر: ۷٬۸۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha