۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۲
شهرداران مناطق اصفهان پیگیری رفع مشکلات مردمی باشند
شهردار اصفهان:

شهرداران مناطق اصفهان پیگیری رفع مشکلات مردمی باشند

اصفهان - شهردار اصفهان گفت: امروز در تماس مردم با سامانه ۱۳۷ مشکلاتی مطرح شد که دستورات لازم برای رفع این مشکلات به شهرداران مناطق مختلف اصفهان اعلام شد.

به گزارش خبرنگار بازار، آیین بهره برداری از سامانه جدید مرکز ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان (مرکز ۱۳۷) و بازسازی و بهسازی مرکز پاسخگویی به شهروندان، با حضور شهردار اصفهان و رییس شورای اسلامی شهر اصفهان برگزار شد؛شهردار اصفهان و رییس شورای اسلامی شهر اصفهان همچنین چندساعتی از طریق ۱۳۷ به طور مستقیم پاسخگوی سوالات و خواسته های شهروندان بودند.  

شهردار اصفهان در این مراسم اظهار داشت: پاسخگویی یک هنجار از ارکان دموکراسی است. زمانی که پاسخگویی وجود داشته باشد مسئولیت نیز وجود دارد، برای پاسخگویی لازم است ساختار نیز به خوبی شکل گرفته باشد زیرا اگر ساختار درست نباشد پاسخگویی به خوبی محقق نمی شود.

قدرت الله نوروزی، اداره ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان را جبهه اول نبرد خدمت و جلب رضایت شهروندان دانست و گفت: ساختار غلط، رفتار نامناسب را در پی دارد. به همین دلیل با بازسازی اداره ارتباطات مردمی ۱۳۷ تلاش کردیم ساختار را بهبود بخشیده، پاسخگویی به شهروندان را تسهیل کنیم. ساختاری که هم اکنون شکل گرفته است می تواند این جبهه اول پاسخگویی از سوی شهرداری به مردم را در جای صحیح خود قرار دهد.     

ایجاد آرامش برای پاسخگویی مناسب به شهروندان
شهردار اصفهان ادامه داد: لازم است کارکنان اداره ۱۳۷ شهرداری از لحاظ آرامش، ساختار و سایر امکانات در شرایطی باشند که زمینه مناسب برای پاسخگویی مناسب به شهروندان و جلب رضایت شهروندان فراهم شود.  

وی با بیان اینکه اداره ۱۳۷ شهرداری می تواند مرکز رضایت و یا نارضایتی شهروندان باشد، اضافه کرد: زمانی نارضایتی از سوی شهروندان ایجاد می شود که کرامت انسانی افراد نادیده انگاشته شود.

نوروزی تاکید کرد: کارمندانی که وظیفه پاسخگویی به شهروندان از سوی شهرداری را دارند در هر بخش شهرداری هستند لازم است مانند یک کارشناس از تمام مسائل آگاهی داشته و مردم را به درستی راهنمایی کنند تا شهروندان دچار سردرگمی نشوند.    

شهردار اصفهان گفت: اگر مردم رضایت داشته باشند بسیاری از مسائل و ناهنجاری های اجتماعی رخ نخواهد داد و این حکایت از اهمیت کار همکاران ما در اداره ارتباطات مردمی ۱۳۷ دارد.

پاسخگویی چندساعته مستقیم تلفنی به شهروندان
نوروزی در ادامه با اشاره به پاسخگویی چندساعته مستقیم تلفنی به شهروندان، اظهار کرد: هر فردی که امروز با من تماس داشت، از تغییرات و فعالیت های عمرانی شهر سخن می گفت و خوشحالیم که صدای انقلاب عمرانی به گوش همه شهروندان رسیده است.

وی با بیان اینکه برخی از شهروندان نیز پیشنهاداتی داشتند که من از آنها به عنوان شهروندان مسئول تشکر می کنم، اضافه کرد: زمانی که شهروندی پیشنهاداتی را ارائه می دهد به دنبال اصلاح امور، آبادانی ور فاه برای شهر و شهروندان است.

شهردار اصفهان تاکید کرد: برخی از شهروندان نیز مشکلاتی داشتند که دستورات لازم برای پیگیری این مشکلات صادر شد؛ لازم است در مناطق و سازمانها این مشکلات هر چه سریعتر پیگیری و رفع شود، ‌این اقدامات احترام به مردم بوده و بخشی از تکریم ارباب رجوع است.   

وی ادامه داد: این چندمین بار است که این کار جدید در شهرداری اتفاق می افتد و بنده شخصا پاسخگوی تماس شهروندان با مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ هستم. امروز به همراه رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ده ها تماس مردمی را پاسخ داده و به مدیران مربوطه ارجاع دادیم تا مشکل شهروندان حل شود.     

لازمه پاسخگویی مناسب به شهروندان ایجاد شرایط مناسب برای کارکنان است
رییس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز ضمن تبریک عید سعید مبعث، اظهار کرد: نگاه شهردار اصفهان و همکاران وی در بازسازی و ایجاد شرایط مناسب برای کارکنان اداره ارتباطات مردمی ۱۳۷ و همچنین بهره مندی از امکانات روز سامانه، قابل تقدیر و به معنای اهمیت پاسخگویی به مردم در نگاه مدیریت شهری است.

علیرضا نصر تصریح کرد: یکی از لوازم برخورد خوب و با نشاط با مردم این است که کارمندانی که در جبهه اول این پاسخگویی قرار دارند در شرایط مناسب قرار داشته باشند.  

وی با اشاره به پاسخگویی مستقیم تلفنی به شهروندان در اداره ارتباطات مردمی شهرداری، گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته قرار بود شنونده مشکلات مردم باشیم و این مشکلات را به مسئولان مربوطه ارجاع دهیم که این اتفاق به خوبی رقم خورد.   

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه امیدواریم با پیگیری هایی که صورت می گیرد این مشکلات برطرف شود، ادامه داد: در کنار ارتباطات مختلفی که مدیریت شهری با شهروندان دارد پاسخگویی تلفنی نیز یکی از راه های ارتباط با مردم است، بسیاری از مواقع با پیگیری های هر چند کوچک مشکل برخی از مردم حل می شود که این مایه خرسندی است.

وی اضافه کرد: مردم درخواست های متعددی دارند که برخی از این مشکلات قابل حل نیست و موانع قانونی دارد با این وجود پیگیری مدیران شهری برای حل مشکلات مردم باعث رضایت شهروندان می شود.

نصر افزود: اگر معتقد به این هستیم که مردم ولی نعمت ما هستند باید این شعار را در عمل محقق کنیم.

کد خبر: ۷۸٬۶۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha