۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵
دستور رئیس جمهور برای شناسایی واسطه هایی که موجب گرانی می‌شوند
رئیس دفتر رئیس جمهور خبر داد

دستور رئیس جمهور برای شناسایی واسطه هایی که موجب گرانی می‌شوند

واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: باید با نظارت وزارت صمت و جهاد کشاورزی دست واسطه‌ها قطع و مسیر تولید تا مصرف کوتاه شود.

به گزارش بازار، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور امروز در حاشیه نشست هیأت دولت و در گفتگو با خبرنگاران در خصوص تأمین کالاهای اساسی با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی و افزایش قیمت‌ها در بازار افزود: تلاش دولت این است که از ارز ترجیحی برای تامین کالاهایی مورد نیاز روزمره مردم استفاده شود.

واعظی گفت: بخشی از این کالاها وارداتی است و بخشی از آن نیز در داخل تأمین می‌شود؛ اما زمانی که حقوق کارمند و کارگر ۴۰ درصد افزایش می‌یابد و هزینه‌های حمل و نقل نیز با افزایش روبرو می‌شود؛ بسیاری از چیزها از جمله آب و برق نیز افزایش پیدا می‌کند؛ طبیعی است که این افزایش قیمت‌ها بر روی کالای تمام شده نیز اثر بگذارد.

وی افزود: مسئله توزیع بسیار در افزایش قیمت‌ها مهم است؛ حتماً باید وزارت صمت و جهاد کشاورزی دقت کنند که توزیع به گونه‌ای انجام شود که دست واسطه‌ها قطع شود.

رئیس دفتر رئیس جمهور همچنین گفت: هم اکنون بخشی از این گرانی‌ها به این دلیل است که واسطه‌ها نقش دارند و ما باید به گونه‌ای عمل کنیم که راه تولید تا مصرف کوتاه شود.

واعظی افزود: جلسات مختلفی در این زمینه داشتیم به ویژه پس از سخنان مقام معظم رهبری که نگرانی خودشان را در ارتباط با مسئله گرانی کالاهای مورد نیاز اعلام کردند، رئیس جمهور نیز دو جلسه داشتند و جلسات دیگری هم گذاشته شده تا بتوانیم بازارهایی در کل کشور با هماهنگی شهرداری‌ها بوجود آید که در آن‌ها عرضه مستقیم کالا صورت گیرد.

وی در ادامه گفت: رئیس جمهور دستور دادند که وزارت جهاد و وزارت صمت واسطه‌هایی را که موجب گرانی می‌شوند، شناسایی کنند.

رئیس دفتر رئیس جمهور افزود: اعتقاد داریم؛ الان کالایی که با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی وارد می‌شود به مصرف کننده خیلی گران‌تر از آن چیزی که وجود دارد، می‌رسد؛ باید تلاش کنیم تا این مشکل حل شود؛ امروز هم رئیس جمهور در جلسه هیأت دولت دستور دادند که تا روز عید و تا آستانه ماه مبارک رمضان کمیته ویژه‌ای برای جلوگیری از گرانی کالاها تشکیل شود و بر روی این موضوع کار کنند.

کد خبر: ۷۸٬۵۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha