۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹
میزان جذب منابع شرکت های بورسی را شفاف کنید| سیاست «کی بود! کی بود! من نبودم» دولت
عضو هیئت رئیسه مجلس خطاب به دولت:

میزان جذب منابع شرکت های بورسی را شفاف کنید| سیاست «کی بود! کی بود! من نبودم» دولت

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه مردم وارد بازار بورس شدند و سرمایه هایشان از بین رفت و حالا دولتمردان می گویند «کی بود! کی بود! من نبودم» یعنی چطور می‌شود باور کرد که دولت در این مسائل هیچ مسئولیتی ندارد، این مسئله بسیار روشن است و تعجب می‌کنم که مسئولین همواره به دنبال این هستند تا مسئولیت را از دوش خود بردارند.

علیرضا سلیمی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار با اشاره به اظهارات وزیر اقتصاد و سخنگوی دولت پیرو گردش منابع حاصل از بازار سرمایه به جیب بخش خصوصی گفت: راه حل این مسئله بسیار راحت است دولت می‌تواند میزان جذب سرمایه در بازار بورس را به تفکیک شرکت‌ها، یعنی اینکه کدام شرکت‌ها جذب سرمایه داشته و میزان آنها چقدر بوده را اعلام کند لذا از این طریق مشخص می‌شود که این منابع به جیب بخش خصوصی رفته و یا دولت.

وی تاکید کرد: البته به نظر می‌رسد دولتمردان باید به خاطر داشته باشند که آقای واعظی زمانی آمدند و گفتند که دولت تضمین بازار بورس است و با این گفته مردم به فعالیت در بازار سرمایه تشویق شدند.

این نماینده مجلس اظهار داشت: برخی دولتمردان فضایی از بازار بورس نزد مردم ساختند که باعث شد مردم وارد بورس شده و نهایتاً با خسارت مواجه شوند.

وی تاکید کرد: متاسفانه مردم وارد بازار بورس شدند و سرمایه هایشان از بین رفت و حالا دولتمردان می گویند «کی بود! کی بود! من نبودم» یعنی چطور می‌شود باور کرد که دولت در این مسائل هیچ مسئولیتی ندارد، این مسئله بسیار روشن است و تعجب می‌کنم که مسئولین همواره به دنبال این هستند تا مسئولیت را از دوش خود برداردند.

سلیمی اظهارداشت:دولت نباید فراموش کند که باعث شد تا اعتماد مردم از بازار بورس سلب شود؛ عجیب هم این است که دولت می کوشد مقصری برای این موضوع پیدا کند، چراکه دولت چند سالی تنها می گفت دولت قبل مقصر امور است و چند سال بعد هم گفت ترامپ مقصر است و در حال حاضر هم در موضوع بورس می‌گویند، مقصر بخش خصوصی  است که این مسئله جای تعجب دارد.

کد خبر: ۷۸٬۵۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha