۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴
 کالاهای استراتژیک برای یک سال ذخیره شده‌اند
رئیس فراکسیون اصناف مجلس:

کالاهای استراتژیک برای یک سال ذخیره شده‌اند

حسن پور بیگلری، رئیس فراکسیون اصناف مجلس گفت: مقرر شد تمام انبارهایی که کالا در آن‌ها دپو شده است به صورت سریع و ویژه مورد بازرسی قرار گیرند و نسبت به توزیع آن‌ها اقدام شود.

به گزارش بازار، شهباز حسن پور بیگلری از وجود نگرانی بابت قیمت کالاها در میان مردم ابراز نگرانی کرد و گفت: بر اساس سنت هایی که مردم در شب عید دارند، شاهد افزایش خرید در بعضی از اقلام به ویژه میوه و مرکبات هستیم.

وی از برگزاری جلسه مشترک کمیسیون اقتصاد با وزیر صمت، رئیس اتاق اصناف، نایب رئیس اتاق تعاون کشور و نایب رئیس اتاق بازرگانی بلافاصله پس از سخنان رهبر معظم انقلاب و انتقاد ایشان از گرانی ها گفت و بیان کرد: در این جلسه مقرر شد یک کارگروه از طرف کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، معاونین وزیر صمت و پارلمان های پخش خصوصی به صورت مرتب تشکیل شده تا دغدغه گرانی برطرف شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزیر صمت در این نشست اعلام کرد محل ها و مکان هایی را برای شب عید در نظر گرفته اند که به صورت رایگان در اختیار فروشندگان و تولید کنندگان قرار می دهند تا مایحتاج مردم سریع توزیع شود. در کنار این محل ها، میادین میوه و تره بار نیز فعالیت می کنند که یکی از وظایف عمده این محل در کنار وظایف ذاتی خود، توزیع گوشت، تخم مرغ و روغن و برنج به صورت گسترده است.

رئیس فراکسیون اصناف مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای یک سال کالاهای اساسی و استراتژیک ذخیره شده است، عنوان کرد: با توجه به اینکه واردات کالا با ارز ۴۲۰۰ تومانی صورت گرفته است و میوه و دیگر کالا و محصولات هم فراوان است و کمبودی وجود ندارد، قرار شد گشت های سیار وزارتی تشکیل شود اما قطعاً با برخورد با چهار خُرده فروش نمی توان بازار را کنترل کرد. بلکه باید با بنک داران و کسانی که کالا را احتکار کرده‌اند تا کالاها گران تر شود برخورد شود.

وی ادامه داد: در این راستا مقرر شد تمام انبارهایی که کالا در آن‌ها دپو شده است به صورت سریع و ویژه مورد بازرسی قرار گیرند و نسبت به توزیع آن‌ها اقدام شود که خوشخبتانه از دو روز پیش این اقدامات سبب کاهش برخی محصولات از جمله شکر شده است. البته همچنان وضعیت روغن مناسب نیست و قیمت حاشیه بازار با قیمت واقعی این کالا فاصله زیادی دارد. در خصوص میوه نیز تمام امکانات و ابزارهای لازم به کار گرفته شده است.

کد خبر: ۷۸٬۵۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha