۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۹
حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی ابلاغ شد

حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی ابلاغ شد

حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی (گندم، برنج، شکر خام، روغن خام، دانه‌های روغنی، کنجاله سویا، جو، حبوبات، گوشت قرمز و گوشت مرغ) از سوی معاون اول رییس جمهور ابلاغ شد.

به گزارش بازار، تصویب‌نامه مصوب جلسه مورخ ۱۴۰۳/۰۱/۲۹ هیأت وزیران در خصوص «تعیین حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی (گندم، برنج، شکر خام، روغن خام، دانه‌های روغنی، کنجاله سویا، جو، حبوبات، گوشت قرمز و گوشت مرغ)» طی نامه شماره ۱۲۸۴۹ در تاریخ ۱۴۰۳/۰۱/۲۹ توسط معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد.

در این مصوبه آمده است: هیأت وزیران در جلسه ۱۴۰۳/۱/۲۹ به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور با همکاری وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی صنعت معدن و تجارت جهاد کشاورزی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و به استناد جز (۲) بند (الف) تبصره (۹) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور تصویب کرد:

۱- حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی گندم، برنج، شکر خام روغن خام دانه‌های، روغنی ذرت کنجاله سویا، جو، حبوبات (نخود لوبیا و عدس)، گوشت قرمز و گوشت مرغ به تعداد (۵۷) ردیف، تعرفه به شرح جدول شماره (۱) پیوست این تصویب نامه که تأیید شده به مهر هیأت دولت است به میزان یک درصد (۱) تعیین می‌شود.

۲- حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده دارو به تعداد (۷۳) ردیف تعرفه و مواد اولیه دارویی به تعداد (۱۰۹) ردیف، تعرفه به شرح جداول شماره (۲) و (۳) پیوست این تصویب نامه که تأیید شده به مهر هیأت دولت است به میزان یک درصد (۱) تعیین می‌شود.

۳- حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده نهاده‌های دامی و کشاورزی به تعداد (۱۶۰) ردیف تعرفه، به شرح جدول شماره (۴) پیوست این تصویب نامه که تأیید شده به مهر هیأت دولت است. به میزان یک درصد (۱) تعیین می‌شود.

۴- حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده ملزومات مصرفی پزشکی به تعداد (۱۱۵) ردیف تعرفه به شرح جدول شماره (۵) پیوست این تصویب نامه که تأیید شده به مهر هیأت دولت است، به میزان یک درصد (۱) تعیین می‌شود.

۵- حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده شیرخشک مخصوص اطفال ذیل کدهای تعرفه (۰۴۰۲۱۰۱۰) و (۰۴۰۲۲۱۱۰ به میزان یک درصد (۱) تعیین شده است.

۶- چنانچه مالیات بر ارزش افزوده کالایی به موجب قوانین مربوطه کمتر از یک درصد (۱) باشد به همان میزان کمتر باقی خواهد ماند.

برای مشاهده جزئیات اینجا را کلیک کنید.

حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی ابلاغ شد

کد خبر: ۲۸۳٬۲۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha