۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۸
توقف تخصیص ارز برای واردات کالاهای اساسی کذب است
بانک مرکزی:

توقف تخصیص ارز برای واردات کالاهای اساسی کذب است

بانک مرکزی ادعای توقف تخصیص ارز به کالاهای اساسی را تکذیب و اعلام کرد: در فروردین ماه امسال، ۶۲۱ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی و دارو با نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان تامین شده است.

به گزارش بازار، بانک مرکزی در پاسخ به انتشار مطلبی با عنوان «اختصاص ارز به کالاهای اساسی متوقف شد/ بانک مرکزی مراقب کمبود کالا در بازار باشد» امروز (یکشنبه ۲ اردیبهشت) در سایت اقتصاد آنلاین و طرح ادعایی به نقل از عضو هیات نمایندگان اتاق تهران مبنی بر اینکه «بیش از یک ماه است که به کالاهای اساسی ارز تخصیص نیافته است»، اعلام کرد: ضمن تکذیب این ادعای نادرست و عاری از حقیقت، اعلام می‌شود که بر اساس آمار موجود در یک ماهه ابتدایی سال جاری ۲ میلیارد و ۷۷۲ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین شد.

بانک مرکزی تاکید کرد: بر این اساس طی فروردین ماه سال جاری، ۶۲۱ میلیون دلار ارز جهت واردات کالاهای اساسی و دارو با نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان تامین شد که ۵۴۸ میلیون دلار آن بابت کالاهای اساسی و کشاورزی شامل اقلام گندم، دانه‌های روغنی نهاده‌های دامی بوده است.

بانک مرکزی همچنین افزود: طی این مدت تامین ۶۹ درصد نیازهای وارداتی صنایع مختلف کشور با دلار ۴۱۰۰۰ هزار تومان (ارز نیمایی) صورت گرفته است.

همچنین اعلام شد که ۲۷ درصد واردات که مربوط به کالاهای اساسی و داروست، با نرخ دلار ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان تامین می‌شود. نیازهای بخش خدمات هم که حدود ۴ درصد است، با نرخ ۴۳ هزار تومان تامین می‌شود. میانگین وزنی کل ارز تامین شده نیز عدد ۳۷۵۰۰ تومان را نشان می‌دهد.

کد خبر: ۲۸۳٬۴۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha