۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۴
مشکلات دامداران استان سمنان برای تامین نهاده‌های دامی/ سکوت بره‌ها به خاطر مشتی خوراک
فیلم استان‌ها؛

مشکلات دامداران استان سمنان برای تامین نهاده‌های دامی/ سکوت بره‌ها به خاطر مشتی خوراک

سمنان- یکی از مشکلات امروز دامداران استان سمنان عدم تخصیص سهمیه متناسب با مصرف به شهرستان‌ها و در نتیجه کمبود خوراک دام است، مقوله‌ای که باعث ایجاد صف در مقابل مراکز توزیع خوراک دام می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، دامداران استان سمنان به‌خصوص در شرق این استان مشکلات کم ندارند از تلاطم قیمت‌ها، گرانی خوراک، عدم ثبات بازار، کمبود برخی نهاده‌ها و ... اما وقتی پای حرف‌هایشان می‌نشینی صحبت از مشکلاتی می‌شود که می‌شد امروز وجود نداشته باشند.

بخش عمده مشکلات دامداران از سوء مدیریت جهاد کشاورزی در تخصیص نهاده‌ها است امروز کارخانه‌های خوراک دام به‌صورت سلیقه‌ای خوراک می‌دهند و یا بعضاً مشکلات را هم گردن جهاد می‌اندازند که سهمیه خوراک درست به آن‌ها نمی‌دهد جهاد اما مشکل را در تخصیص نهاده‌ها به تفکیک شهرستان‌ها می‌داند و درنتیجه کسی زیر بار مشکلات نمی‌رود.

دامداران دراین‌بین سرگردان هستند و نمی‌دانند که قیمت خوراک دام قرار است در این کمبودها آیا گران‌تر شود یا خیر؟ بسیاری از دامداران گوساله‌ها و بره‌هایشان را فروخته‌اند تا بتوانند خوراک دیگر دام‌ها را تأمین کنند موضوعی که نشان از وخامت اوضاع می‌دهد.

کد خبر: ۷۸٬۴۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha