۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۸
ارز ۴۲۰۰ تومانی یک انگل برای اقتصاد کشور است
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی:

ارز ۴۲۰۰ تومانی یک انگل برای اقتصاد کشور است

بناب- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی یک انگل برای اقتصاد کشور بوده و باعث فساد و رانت می شود.

به گزارش خبرنگار بازار، حجت الاسلام محمد باقری بنابی عصر امروز سه شنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان بناب در محل فرمانداری این شهرستان گفت: دستگاه های نظارتی بایستی با نظارت و کنترل دقیق مانع استفاده ارز ۴۲۰۰ تومانی در حوزه های غیرضروری شوند و حاکمیت تلاش کند تا اجناس و کالاهایی که با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی وارد کشور می شود، در دست مردم قرار گیرد و نگذارند وارد رانت شود.

باقری بنابی تصریح کرد: تا زمانی که ارز ۴۲۰۰ تومانی وجود دارد، مشکلات رانت و احتکار نیز وجود دارد که امیدواریم در آینده دولت جدیدی که روی کار خواهد آمد با این معضل مبارزه کرده و آنها را جمع کند.

نماینده مردم بناب و خوشه مهر در مجلس شورای اسلامی از پیامدهای ناشی از اوج گیری دوباره برداشت بی رویه و غیرمتعارف شن و ماسه از معادن کوه های«قره قشون» و ساخت و سازهای صورت گرفته در این مناطق ابراز نگرانی کرد.

وی با انتقاد از برداشت بی رویه و غیرمجاز شن و ماسه از معادن کوه های قره قشون در بناب اظهار کرد: مناطق کوه های قره قشون تنها محل گردشگری مردم بناب و شهرهای همجوار بوده و حفظ و نگهداری از این مناطق جزو وظایف اصلی ما است.

وی با بیان اینکه تخریب و برداشت بی رویه شن و ماسه از معادن کوه های قره قشون ظلم به نسل های آتی است؛ افزود: مسئولین میراث فرهنگی،حفاظت محیط زیست و صنعت و معدن باید نگذارند به این میراث گرانبها آسیبی وارد شود و باید از این میراث ارزشمند برای نسل های آتی حفاظت کنیم.

وی همچنین با ضمن تأکید بر برگزاری کلاس ها و دوره های آموزشی برای اصناف و بازاریان شهرستان خاطرنشان کرد: گاهاً به جهت عدم اطلاع رسانی مناسب و عدم ارائه آموزش های لازم اجناس برخی اصناف به عنوان احتکار مصادره و جریمه می شود. از این رو مسئولین اداره صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف باید نسبت به تشکیل دوره های مختلف آموزشی برای اصناف اقدام کنند.

نتایج جلسات ستاد تنظیم بازار باید برای مردم ملموس باشد
فرماندار بناب نیز در این جلسه گفت: نتایج جلسات ستاد تنظیم بازار باید برای مردم کاملاٌ ملموس باشد و جا دارد مصوبات این جلسه در تمام حوزه ها عملیاتی شود.

شهریار فتحی با اشاره به آشفتگی بازار در آستانه عید نوروز تأکید کرد: حتماً بایستی نظارت ها بیشتر شود و با متخلفین بعد از اخطار اولیه برخورد شود.

رئیس ستاد تنظیم بازار شهرستان بناب همچنین با تأکید بر ضرورت مدیریت اداره صمت در توزیع کالاهای اساسی افزود: باید از دادن کالاها و اجناس یارانه ای به اصنافی که سوابق و کارنامه خوبی در توزیع معیشت مردم ندارند، اجتناب شود.

فتحی در ادامه سخنان خود گریزی نیز به انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا زد و گفت: استارت شروع ثبت نام انتخابات شوراها زده شده و امیدواریم افرادی که دغدغه شهر دارند و قصد دارند وضعیت شهر را از حالت فعلی خارج و چهره شهر را تغییر دهند، وارد صحنه انتخابات شوند تا بلکه این شهر به وضع مطلوبی دست یابد.

کد خبر: ۷۸٬۴۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha