۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۶
فرایند درمان بیمه شدگان با حذف دفترچه، تغییری نمی‌کند
مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی:

فرایند درمان بیمه شدگان با حذف دفترچه، تغییری نمی‌کند

غفاری، مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی گفت: در نسخه نویسی الکترونیک دفترچه کنار گذاشته می‌شود و پزشکانی که از نسخه الکترونیکی استفاده نمی‌کنند سربرگ آن‌ها جایگزین دفترچه می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، شهرام غفاری با بیان اینکه روزانه حدود ۱۸۰ هزار نسخه الکترونیک صادر می‌شود، افزود: در حال حاضر در مراکز خصوصی و طرف قرارداد سازمان تامین اجتماعی حدود ۷۴ درصد نسخه‌ها در بستر الکترونیک تبادل می‌شوند و تنها ۲۶ درصد نسخه‌ها در ساختار سنتی پیچیده می‌شوند.

غفاری در پاسخ به اینکه اگر داروخانه‌ای به سامانه تایید نسخ متصل نباشد می‌تواند برای بیمار نسخه بپیچد، گفت: اگر سامانه داروخانه متصل نباشد چه با دفترچه و چه بی دفترچه، نمی‌تواند دارو بدهد، ولی اگر متصل باشد هم با دفترچه بیمه و هم با سربرگ پزشک می‌تواند دارو بپیچد و بهای آن را طبق تعهدات بیمه‌ای محاسبه کند.

وی با بیان اینکه مراکزی که طرف قرارداد با تامین اجتماعی هستند، از طریق سامانه‌ها با این سازمان اتصال دارند، افزود: تقریبا تمام داروخانه‌ها و مراکز پاراکلینیکی، طرف قرارداد با سازمان تامین اجتماعی هستند.

غفاری با بیان اینکه در سیستم مکانیزه، زمان نسخه پیچی نسبتا طولانی است، گفت: در این سیستم به جهت اینکه نسخه‌ها بایستی تک تک بررسی شوند ممکن است تاخیر وجود داشته باشد، ولی آزار دهنده نیست.

وی تاکید کرد: در دوران گذار نسخه نویسی الکترونیک، هیچگونه کسوراتی در پذیرش نسخه‌های کاغذی با ایجاد خطخوردگی نخواهیم داشت.

غفاری ادامه داد: نکته مثبتی که نسخه‌نویسی الکترونیک برای بیمه‌شده‌ها دارد این است که تا به امروز اگر بیماری به داروخانه‌ای مراجعه می‌کرد و آن داروخانه بخشی از اقلام ثبت شده درنسخه را داشت، برگه را از دفترچه جدا می‌کرد و به همین دلیل بیمار نیاز به چند نسخه داشت، اما الان بیمار می‌تواند هر قلم موجود از دارو در هر داروخانه را با نسخه الکترونیکی‌اش دریافت کند و مشکلی از این بابت نداشته باشد.

غفاری گفت: در نسخه نویسی الکترونیک وقتی پزشکان به سیستم وصل می‌شوند تمامی سابقه بیمار را رویت می‌کنند و با دقت بیشتری می‌توانند دارو تجویز کنند.

وی به مزایای طرح نسخه نویسی الکترونیک اشاره کرد و افزود: این طرح مزیت‌های فراوانی برای نظام سلامت و بیمه‌ها دارد. اجرای آن از تکرار تجویز دارو جلوگیری می‌کند و موجب استفاده بهینه از منابع و ارتقای خدمات می‌شود.

کد خبر: ۷۸٬۴۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha