۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹
اعلام مصوبه شورای‌ عالی شهرسازی در خصوص افزایش محدوده بافت فرسوده تهران
با ارسال نامه‌ای به استاندار، شهردار و رئیس شورای شهر تهران انجام شد؛

اعلام مصوبه شورای‌ عالی شهرسازی در خصوص افزایش محدوده بافت فرسوده تهران

مالواجرد، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران با ارسال نامه‌ای به شهردار، استاندار و رییس شورای شهر تهران مصوبه این شورا در خصوص افزایش محدوده بافت فرسوده این شهر را به آنان اعلام کرد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، فرزانه صادق مالواجرد، معاون وزیر راه و شهرسازی و دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران با ارسال نامه‌ای به محسنی‌ بندپی، استاندار تهران، حناچی، شهردار و هاشمی، رئیس شورای شهر تهران، مصوبه اخیر این شورا در خصوص افزایش محدوده بافت فرسوده شهر تهران را به آنان اعلام کرد.

در بخشی از این نامه آمده است:
شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ ۹۹/۱۱/۲۷ مصوبه مورخ ۹۹/۹/۲۴ کمیسیون ماده پنج شهر تهران - موضوع الحاق ۱۵۱۹ هکتار (۱۱۶۸ هکتار بدون احتساب معابر)، به محدوده ۳۳۸۶ هکتاری بافت فرسوده شهر تهران و افزایش حدود ۴۵ درصدی محدوده مذکور را مورد بررسی قرار داد و ضمن توجه به گزارش دبیرخانه شورای‌عالی، به شرح زیر اتخاذ تصمیم نمود:

۱- محدوده‌های واجد سه شرط ریزدانگی، نفوذناپذیری و ناپایداری، مطابق نقشه‌های مورد تایید کمیسیون ماده پنج مورد تایید قرار گرفت.
تبصره: در محدوده بازار تهران و راسته‌های عمده تجاری، صرفا واحدهای مسکونی که اقدام به اخذ پروانه تخریب و نوسازی می‌کنند، از مشوق‌ها و تسهیلات قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن برخوردار خواهند بود.

۲- تصمیم‌گیری در خصوص محدوده‌هایی که فقط دوشاخص ناپایداری و ریزدانگی را دارا هستند، به تصویب شاخص‌های جدید شناسایی محدوده‌های هدف بازآفرینی شهری(موضوع مصوبه مورخ ۹۸/۱۰/۳۰) و بررسی در کمیته فنی موکول می‌شود.

۳- با تصویب کمیسیون ماده ۵ تهران، بلوک‌های شهری واقع در محدوه‌های مصوب قبلی که تا پایان سال ۱۴۰۰ با اقدامات نوسازی اعم از احداث معابر طرح تفصیلی، نوسازی بناها و تجمیع قطعات ریزدانه واجد شاخص‌های سه‌گانه بافت فرسوده نخواهند بود، از محدوده بافت فرسوده و ناکارآمد تهران حذف شوند.

کد خبر: ۷۸٬۳۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha