۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۰
۱۶ هزار و ۳۱۷ تن انواع کالای ایرانی از مرز چذابه به عراق صادر شد
رئیس اتاق بازرگانی اهواز خبر داد:

۱۶ هزار و ۳۱۷ تن انواع کالای ایرانی از مرز چذابه به عراق صادر شد

اهواز- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز از صادرات ۱۶ هزار و ۳۱۷ تن انواع کالای ایرانی طی هفته جاری از مرز چذابه به عراق خبر داد.

شهلا عموری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: پس از وقفه‌های متعدد از سوی طرف عراقی، فعالیت تجاری پایانه مرزی چذابه از دهم اسفندماه جاری مجدداً از سر گرفته شد که در این مدت از مجموع ۹۴۰  کامیون ایرانی وارد شده به بارانداز این پایانه، ۹۱۰ کامیون کالاهای خود را تخلیه کرده‌اند.

وی مجموع تناژ این کالاها را ۱۳ هزار ۳۱۷ تن اعلام کرد و گفت: در این مدت تعداد ۴۶۲ کامیون عراقی این کالاها که شامل انواع محصولات کشاورزی، مصالح ساختمانی، مواد غذایی، مصنوعات پلاستیکی و ظروف یک‌بار مصرف، پریفرم، فرش ماشینی، ایزوگام، یونولیت، بلور، سنگ آهن و ... می شوند را به خاک این کشور منتقل کردند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز خاطرنشان کرد: مقایسه میزان ورودی کالا از نقاط مختلف کشور به مرز چذابه با میزان صادرات به عراق طی روزهای اخیر نشان می‌دهد که بخش قابل توجهی از محموله‌های صادراتی به دلایل مختلف همچون سختگیری‌های طرف عراقی مبنی بر درخواست گواهی بازرسی کیفی کالاها تا کنون یا تخلیه نشده یا جهت خروج از مرز بارگیری نشده‌اند.

عموری یادآور شد: تاکید گمرک عراق بر گواهی coc برای محصولات کاشی، سرامیک، گچ و سیمان سفید را می توان از جمله دلایل معطلی این کالاها در بارانداز مرز چذابه است.

کد خبر: ۷٬۸۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha