۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۲
 طرح جایگزین مدیریت جنگل در حال تهیه است/ احیای جنگل های مخروبه
مدیرکل منابع طبیعی مازندران - ساری:

طرح جایگزین مدیریت جنگل در حال تهیه است/ احیای جنگل های مخروبه

ساری- عطایی، مدیرکل منابع طبیعی مازندران - ساری با اشاره به تداوم طرح تنفس جنگل گفت: طرح جایگزین مدیریت جنگل در دست تهیه است.

اسحاق عطایی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به تنفس جنگل و تعطیلی طرح های جنگلداری اظهار داشت: برای اینکه کارگران شرکت ها تعطیل نباشند، اقدام بهره گیری از آن ها برای صیانت از جنگل شده است.

وی با عنوان اینکه نیروهای چاربدار به عنوان نیروهای موقتی در شرکت های جنگلداری فعال بودند، گفت: در حال تهیه طرح جایگزین مدیریت جنگل به جای تنفس جنگل ها هستیم.

وی با اشاره به اجرای طرح زراعت چوب در استان یادآور شد: بیش از دو هزار هکتار از عرصه های طبیعی و اشخاص به زیرکشت زراعت چوب رفت و در این طرح از گونه هایی نظیر صنوبر و اکالیپتوس برای کاشت استفاده می شود.

عطایی از احیای بیش از ۱۲۰ هزار هکتار عرصه های طبیعی مخروبه در استان خبر داد و گفت: سالانه دوتا سه هزار هکتار از عرصه های طبیعی درختکاری و احیا می شود.

مدیرکل منابع طبیعی مازندران خواستار فرهنگ سازی برای ترویج معارف منابع طبیعی شد و گفت: باید از ظرفیت بخش های مختلف مردمی برای ترویج این فرهنگ در جامعه بهره گرفت.

وی سطح عرصه های جنگلی تحت پوشش را بیش از۷۹۰ هزار هکتار بیان کرد و گفت: چند تکه از این جنگل های هیرکانی ثبت جهانی شده است.

مدیرکل منابع طبیعی مازندران با بیان اینکه امکانات خاصی برای اطفای حریق جنگل نداریم، از مردم خواست تا در صیانت از عرصه ها، یاری رسان باشند.

کد خبر: ۷۸٬۲۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha