۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲
معرفی مقاومت ترمز آسانسور، مقاومت ترمز اینورتر و انواع مقاومت ترمز

معرفی مقاومت ترمز آسانسور، مقاومت ترمز اینورتر و انواع مقاومت ترمز

مقاومت ترمزها از یک هسته سرامیکی لوله ای تشکیل شده است که با چرخش المنت به دور سرامیک، اهم و وات مورد نظر به دست می آید.

به گزارش بازار، در دنیای صنعت، دستگاه های مختلفی وجود دارند که جهت کاربردهای متفاوتی استفاده  می شوند. در این میان مقاومت ترمز ها که انواع مختلفی هم دارند کاربردهای گسترده ای در صنعت دارند و برای موارد زیادی استفاده می شوند.

پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات مفیدی درباره مقاومت ترمز و انواع ان به شما ارائه بدهیم.

معرفی مقاومت ترمز آسانسور، مقاومت ترمز اینورتر و انواع مقاومت ترمز

مقاومت ترمز چیست؟

مقاومت ترمزها برای جذب انرژی الکتروموتور در زمان هایی که وارد حالت ژنراتوری می شوند استفاده می گردند. به طور کلی، مقاومت ترمزها گرما را مصرف می کنند. به واسطه همین ویژگی، می توان از آن ها برای متوقف کردن یا کم کردن سرعت یک سیستم مکانیکی استفاده کرد

انواع مقاومت ترمز :

· مقاومت ترمز جرثقیل

· مقاومت ترمز تاور کرین

· مقاومت ترمز آسانسور

· مقاومت ترمز پله برقی

· مقاومت ترمز آلومینیومی

· مقاومت ترمز اینورتر

· مقاومت ترمز سرامیکی

· مقاومت ترمز howcore

· مقاومت ترمز دینامیکی

· مقاومت ترمز سیمی

· مقاومت ترمز درایو

· مقاومت بار

در ادامه به توضیح برخی از مقاومت ترمز ها میپردازیم.

مقاومت ترمز دینامیکی چیست؟
مقاومت ترمز دینامیکی یا رزیستور ترمز در سیستم های حرکتی که در آنها موتور بوسیله یک درایو کنترل می شود مورد استفاده قرار می گیرد و به (مقاومت شارژ) کنترل موتور از طریق فرایندی بنام ترمز دینامیکی کمک می کند. کارکرد مقاومت ترمز دینامیکی یا مقاومت ترمز آلومینیومی در موتور های AC و DC متفاوت می باشد. به هنگامی که موتور شتاب می گیرد انرژی الکتریکی به انرژی مکانیکی تبدیل می شود و در زمان شتاب منفی انرژی جنبشی از طریق موتور به انرژی الکتریکی تبدیل می شود و باید از بین برود. برای اینکه ترمز به اندازه کافی سریع باشد این انرژی باید به یک مقاومت وارد شود و به شکل گرما دفع گردد. این عمل موجب ایجاد ترمز در سیستم می شود و از نظر ایمنی از سیستم برق درایو موتور محافظت می کند.

معرفی مقاومت ترمز آسانسور، مقاومت ترمز اینورتر و انواع مقاومت ترمز

مقاومت ترمز اینورتر (Brake Chopper)چیست و چگونه عمل می کند؟
در این نوع از این تجهیز، مقاومت ترمز اینورتر به صورت مستقیم به مبدل فرکانس متصل می شود و CHOPPER ترمز، این مقاومت را فعال می سازد و زمانی که فرکانس خروجی اینورتر به دلیل کنترل سیستم کاهش پیدا می کند، آن را وارد مدار می کند. کاهش در میزان سرعت یا عملکرد ترمز باعث کاهش فرکانس جریان الکتروموتور می گردد و کاهش فرکانس در سلف موجب تبدیل سیم پیچ ها به ژنراتور می شود، در نتیجه ولتاژ بالا می رود و زمانی که این ولتاژ از یک مقدار مشخص بالاتر می رود (chopper )، مقاومت ترمز را فعال می سازد تا زمانی که ولتاژ به حد نرمال خود در شبکه برسد. این عمل تا زمانی ادامه می یابد که سرعت موتور با سرعت ورودی متناسب شود.

مقاومت ترمز اینورتر معمولا در زمانهای کوتاه فعال است و باعث تبدیل انرژی الکتریکی به وجود آمده ناشی از ترمز،   به حرارت می گردد.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر برای مقاومت ترمز اینورتر، به لینک آن مراجعه کنید.

ویژگی های مقاومت ترمز اینورتر:

۱. پوشش مقاومت ها آنادایز شده بوده، تا در حرارتهای بالا تغییر رنگ ندهد.

۲. استفاده شده از بهترین نوع سیم برای بازدهی بالا

۳. مقاومت های رنج های بالا مجهز به فن بوده تا سریع تر خنک شوند.

۴. طراحی بصورتی است که مقاومت به راحتی و در کمترین فاصله با تابلو نصب شوند.

۵. استفاده از سیم های کروم نیکل با دقت تلورانس +- ۱۰%

۶. برای مقاومت های وات بالا استفاده شده از فن و باکس از جنس گالوانیزه و خوردگی در محیط های باز می باشد.

معرفی مقاومت ترمز آسانسور، مقاومت ترمز اینورتر و انواع مقاومت ترمز

یکی از پرکاربرد ترین این محصولات، در آسانسور می باشد که در ادامه، علت آن را شرح داده ایم.
مقاومت ترمز آسانسور (Brake Resistance) در آسانسورهای با راه انداز اینورتر به این دلیل استفاده می گردد زیرا در حرکت آسانسور دو مد اصلی وجود دارد یکی مد موتوری به این مفهوم که موتور در حال اعمال نیرو و گشتاور برای بالا بردن سمت سنگین سیستم تعادلی است(بالا کشیدن کابین با بار نامی یا پایین بردن کابین خالی) و مد دوم که اصطلاحا مد ژنراتوری می باشد که در این حالت موتور گشتاور مثبتی ایجاد نکرده بلکه سیستم با وزن خود جابجا می شود در این حالت موتور هیچ انرژی مصرف نمی نماید و بلکه در این حالت تولید ولتاژ و فرکانس می نماید. (کابین با بار نامی به سمت پایین با کابین خالی به سمت بالا)

اگرموتور وارد مد بازتولید شود، در این صورت مقدار ولتاژ باس) DC خروجی درایو) افزایش می یابد لذا با مقایسه این ولتاژ با مقدار مرجع مورد نظر می توان زمان ورود این مقاومت ها به مدار را تشخیص داد. معمولا این مقاومت های آسانسور از طریق یک سوئیچ و به صورت موازی باترمینال موتور بسته می شوند و در صورت دریافت سیگنال خطا، این مقاومتها وارد مدار می شوند.

برای مشاهده لیست مقاومت آسانسور پیمان الکتریک روی لینک ان کلیک کنید.
روش های مهار انرژی بازگشتی از سمت موتور به سمت DC باس به سه حالت زیر قابل تقسیم است :

۱. در برخی آسانسورها این انرژی به کمک سیستم Regeneration در پک باطری ذخیره می گردد و بعدها زمانیکه برق سیستم قطع شده از این انرژی استفاده می کند.

۲. در برخی آسانسورها این انرژی به کمک سیستم Regeneration به شبکه برق بر می گردد.

۳. در آسانسورهای معمولی، ولتاژ تولیدی به نحوی می بایست تلف گردد بنابر این مقاومت ترمز در بازه های زمانی کوتاه مدت فعال بوده و انرژی حاصله را به گرما تبدیل می نماید.

معرفی مقاومت ترمز آسانسور، مقاومت ترمز اینورتر و انواع مقاومت ترمز

ساخت مقاومت ترمز
مقاومت ترمزها از یک هسته سرامیکی لوله ای تشکیل شده است که با چرخش المنت به دور سرامیک، اهم و وات مورد نظر به دست می آید. (نسبت به طول المنت و سرامیک) مقاومت ترمز می تواند به همراه پایه و یا باکس نسبت به سفارش مشتری متفاوت می باشد. طراحی و ساخت مقاومت ترمزها معمولا بین ۱ الی ۴ روز نسبت به زمان سفارش متفاوت است.

با توجه به نوسانات قیمت، جهت اطلاع از قیمت ها و سفارش ساخت مقاومت ترمز اینورتر، آسانسور و ... می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید


۰۲۱۳۳۹۹۳۰۵۵  /  ۰۲۱۳۳۹۹۲۹۹۸

کد خبر: ۷۸٬۱۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha