۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷
مالیات، بیشتر از کرونا به کسب و کارهای اینترنتی ضربه می‌زند
دبیر انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی:

مالیات، بیشتر از کرونا به کسب و کارهای اینترنتی ضربه می‌زند

طالبی، دبیر انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی کرونا را گوی سیاهی تعبیر کرد و گفت: فضای کسب و کار در حال تغییر است و کرونا تهدیدها و فرصت‌هایی برای این فضا ایجاد نموده است.

به گزارش بازار، عادل طالبی دبیر انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی با اشاره به اینترنتی شدن کسب و کارها از سال ۹۲ به بعد، بیان کرد: کرونا باعث رشدهای عجیبی در حوزه‌های مختلف شد و کسانی در این دوران موفق‌اند که خود را با تغییرات وفق دهند اما همیشه برخی کسب و کارها هم عقب می مانند.

وی شفافیت را ارمغان اینترنت خواند و افزود: در این شرایط رفتار مصرف کننده نیز تغییر کرده و کسانی که این تغییرات مصرف کننده را درک کنند موفق خواهند شد.

او کرونا را گوی سیاهی دانست که در فضای کسب و کار هم فرصت و هم تهدید ایجاد کرده و تصریح کرد: فضای کسب و کار در حال تغییر است و نیاز به ارتباط با مخاطبان دارد که از طریق فضای دیجیتال مؤثرتر و بهتر خواهد بود.

دبیر انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی فروش دیجیتال را سخت تر از فروش فیزیکی دانست و اظهار کرد: در فروش دیجیتال باید اعتماد سازی صورت گیرد و کسب و کارها راه اقناع مشتری را یاد بگیرند.

طالبی به اشاره به تفاوت رفتار مصرف کننده در فضای آنلاین با آفلاین، خاطر نشان کرد: قبل از فعالیت باید این درک صورت گیرد و کسب و کارها خود را با آن را وفق دهند در صورتی که هر کسب و کار آفلاینی نمی‌تواند در فضای آنلاین به فعالیت بپردازد.

وی درمورد مشکلات کسب و کارها، عدم حمایت قوای تصمیم گیرنده در این حوزه را مشکلی جدی عنوان کرد و گفت: زیرساخت‌های نامناسب مانند قطعی و کندی اینترنت باعث شده آن طور که باید، نتوانیم از این فرصت پیش آمده استفاده کنیم.

طالبی اظهار کرد: اگر نگاه امنیتی از فضای دیجیتال برداشته شود و به آن به عنوان یک فرصت برای رشد اقتصاد به آن توجه کنیم بخش مهمی از مشکلات حل می‌شود.

دبیر انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی دو مشکل مالیات و تأمین اجتماعی را مهم تر از کرونا در آسیب رساندن به کسب و کار اینترنتی عنوان کرد و گفت: متأسفانه کسانی در این حوزه تصمیم گیری می کنند که دانش و اطلاعات کافی ندارند.

کد خبر: ۷۸٬۰۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha