۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱
انعقاد ۹ هزار قرارداد واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی کشور
معاون وزیر صمت خبر داد

انعقاد ۹ هزار قرارداد واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی کشور

اردبیل- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:‌ از ابتدای امسال تاکنون ۹ هزار قرارداد واگذاری زمین برای ایجاد واحدهای صنعتی منعقد شده است.

علی رسولیان در گفت‌و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: اردبیل یکی از استان‌های با ظرفیت مناسب برای طرح‌های توسعه صنعتی است که بر همین اساس شهرک‌ها و نواحی جدید صنعتی در این استان در حال شکل‌گیری و توسعه است.

وی تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون تلاش برای افزایش جذب سرمایه‌گذاران و ایجاد واحدهای صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور بوده به طوریکه واگذاری زمین برای سرمایه‌گذاران تا دو برابر در قیاس با سال گذشته افزایش یافته است.

مشکلات واحدهای راکد و تعطیل رفع می شود
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در کنار ایجاد ظرفیت‌های جدید تلاش ما بر این بوده تا برای سرمایه‌گذاران زیرساخت‌های مورد نیاز را نیز فراهم کنیم که نمونه آن در شهرک صنعتی شماره دو اردبیل و اجرای طرح توسعه‌ای بوده که واگذاری زمین به انجام رسیده است.

رسولیان افزود: در کنار واگذاری زمین برای احداث واحدهای صنعتی جدید، در یک اقدام مناسب در سال جهش تولید نسبت به عارضه‌یابی واحدهای راکد و تعطیل شده نیز اقدام کردیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: از طریق مشاوران بخش خصوصی و ظرفیت دانشگاه‌ها بیش از ۵۰۰ مشاور در این زمینه به کارگیری شده تا واحدهای راکد و تعطیل شده عارضه‌یابی و مشکلات آنها رفع شود.

رسولیان با بیان اینکه تاکنون یک‌هزار و ۴۳۷ واحد صنعتی راکد در کشور با عارضه‌یابی مناسب وارد چرخه تولید شدند که همین روند تا پایان سال ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: در استان اردبیل نیز در این زمینه اقدامات خوبی انجام شده تا واحدهای راکد به چرخه تولید بازگردند و مشکلات آنها تا حد زیادی رفع شود.

ایجاد شهرک مرزی مشترک با آذربایجان از سوی وزارت امور خارجه در حال پیگیری است
رسولیان در ادامه اظهار کرد: از محل بودجه سال آینده تلاش می‌کنیم تا به شهرک‌های صنعتی و تأمین زیرساخت‌های آن کمک کنیم که بخشی از این زیرساخت‌ها شامل آب، فاضلاب، برق‌رسانی، گازرسانی و ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی است و در کنار آن تجهیز شهرک‌های صنعتی به سیستم آتش‌نشانی مجهز و سایر زیرساخت‌ها نیز مد نظر قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در مورد آخرین وضعیت شهرک مشترک صنعتی در پارس‌آباد تصریح کرد: شهرک مرزی مشترک که مورد توافق دو طرف باشد از سوی وزارت امور خارجه در حال پیگیری است که در صورت توافق دو کشور ایران و آذربایجان مقدمات این کار انجام خواهد شد.

وی گفت: ما هیچ مشکلی در اجرای این پروژه توسعه‌ای صنعتی نداریم و قطعا اجرای آن به نفع منطقه خواهد بود تا بخش عظیمی از توانمندی صادراتی و صنعتی استان مهیا شود.

رسولیان افزود: هر چند در کشور مدل این چنینی در راه‌اندازی شهرک مشترک نداشتیم ولی منتظر اعلام نتیجه وزارت امور خارجه و کمیسیون مشترک ایران و آذربایجان هستیم تا مقدمات این کار را فراهم کنیم.

کد خبر: ۷۸٬۰۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha