۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴
سیاست اخذ مالیات از صفحه‌های مجازی با ۵۰۰ فالوور اشتباه است
مسئول میزمالی و مالیاتی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام:

سیاست اخذ مالیات از صفحه‌های مجازی با ۵۰۰ فالوور اشتباه است

شهیدی، مسئول میزمالی و مالیاتی دفتر بررسی های دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام دریافت مالیات از کسب و کارهای مجازی به ویژه در اینستاگرام را نیازمند شناسایی تراکنش های مالی و بانکی آنها دانست.

به گزارش بازار، علی شهیدی، مسئول میزمالی و مالیاتی دفتر بررسی های دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام دریافت مالیات از کسب و کارهای مجازی به ویژه در اینستاگرام را نیازمند شناسایی تراکنش های مالی و بانکی آنها دانست و گفت: اگر فقط این قاعده را تعیین کنیم که از افرادی که صفحه مجازی آنها بالای ۵۰۰ هزار فالوور دارد مالیات گرفته شود کار درستی نیست.

وی با انتقاد از ساختار ضعیف حاکمیت داده ای در ایران بعد از این همه پیشرفت گفت: بانک مرکزی به عنوان متولی مباحث بانکی هنوز اطلاعی از تراکنش های درون بانکی ندارد چه رسد به سازمان امور مالیاتی که تقریبا هیچ اطلاعاتی در این زمینه ندارد.

مسئول میزمالی و مالیاتی دفتر بررسی های دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام با مقایسه نحوه شناسایی کسب و کارهای مجازی در ایران و دیگر کشورها گفت: مالیات ستانی از درآمدها در بیشتر کشورها بر اساس اطلاعات و حاکمیت داده قوی آن ها صورت می گیرد اما در ایران، حاکمیت داده ای و اطلاعات لازم برای شناسایی درآمدها وجود ندارد.

شهیدی ادامه داد: نمایندگان مجلس از طرفی می خواهند یک اقدامی در این زمینه صورت دهند اما از طرفی هم می دانند که اطلاعات و زیرساخت لازم برای این کار هنوز وجود ندارد و لذا مجبور می شوند به قاعده ای مانند دریافت مالیات از کسب و کارهای مجازی با ۵۰۰ دنبال کننده در اینستاگرام متوسل شوند.

وی ادامه داد: این نوع قانون باعث می شود افراد تعداد دنبال کننده صفحه خود را کاهش دهند تا از این قانون فرار کرده و مالیاتی هم نپردازند.

مسئول میزمالی و مالیاتی دفتر بررسی های دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقام از تعدد مسئولان سیاست گذار در این حوزه گفت: سیستم اقتصاد زیرزمینی در ایران بسیار بزرگ است و البته دلیلش هم موانع بسیار زیاد برای افرادی است که متقاضی مجوز کسب و کار هستند.

کد خبر: ۷۸٬۰۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha