۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۹
تسلا با برنامه بتا تیراژ تولید را افزایش می‌دهد
افزایش ایمنی خودروها خودران

تسلا با برنامه بتا تیراژ تولید را افزایش می‌دهد

تسلا با عرضه برنامه بتا سعی در توسعه ایمنی و افزایش فناوری خودران با نظارت راننده در محصولات خود دارد که این مورد سبب گسترش این تکنولوژی خواهد شد.

بازار؛ گروه خودرو: ایلان ماسک مدیرعامل تسلا، اعلام کرد که با به روزرسانی نرم افزار جدید یا همان «بتا» برنامه تولید خودروهای خودران دو برابر خواهد شد. پس از ارائه این نرم افزار، یک نرم افزار دیگر که نسخه جدید بتا خواهد بود را عرضه خواهد کرد. این مساله سبب توسعه و افزایش تیراژ این خودروها خواهد شد.

ایلان ماسک، گفت: به کمک فناوری پیشگیری از تصادف جلو در خودروها یا همان اف اس دی، برنامه بتا برای این سیستم که تمام خودران نبوده و به کمک راننده نیاز دارد، فعال خواهد شد. به عقیده ماسک زمانی این سیستم به تکامل خواهد رسید که نیازی به دخالت انسانی در کنترل خودرو نباشد.

تسلا برای بارگذاری این سیستم اعلام کرده که باید خودرو را جهت بارگذاری به نمایندگی یا در سایت آن‌ها درخواست کنید. گفتنی هست که این برنامه به تکامل نرسیده و بارها در خصوص این موضوع رسانه‌ها هشدار داده‌اند.

تسلا برنامه بتا را در ۲۲ اکتبر ۲۰۲۰ شروع کرده که تقریبا ۱۰ روز دیگر آن را عرضه خواهد کرد.

تسلا موتورز اعلام کرده که علاقمندان فراوانی تمایل به دریافت این برنامه دارند، بنابراین به زودی گزینه بارگیری بتا ذر بخش خدمات نمایشگر خودرو تسلا قابل رویت خواهد بود. به دلیل مشکلات قانونی این برنامه در تمام دنیا قابلیت استفاده و دسترسی ندارد. کلمه بتا کلیدی برای راه اندازی آزمایش داخلی این شرکت است. به دلیل تفاوت در قوانین منطقه ای و در دسترس نبودن نظارت‌ها، احتمال تاخیر در این زمینه برای بیشتر محصولات تسلا وجود دارد.

تمام نرم‌افزارهای تسلا به ویژه بتا در یک نرم افزار شبیه سازی مورد آزمایش و تست قرار گرفته است، اما همچنان نگرانی در خصوص استفاده از آن وجود دارد.

هرچند که اطلاعاتی در خصوص زمان تایید و تکمیل اف اس دی وجود دارد، اما آزمایش بتا حداقل باید تست میدانی شود تا از عملکرد آن آگاه شد

کد خبر: ۷۸٬۰۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha