۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸
ایران به دنبال سهم خود از بازار ۱۸۱ میلیونی اوراسیا / جزئیات همکاری اوراسیا و صندوق ضمانت صادرات
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد:

ایران به دنبال سهم خود از بازار ۱۸۱ میلیونی اوراسیا / جزئیات همکاری اوراسیا و صندوق ضمانت صادرات

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران، جزئیات همکاری اتحادیه اوراسیا با صندوق ضمانت صادرات ایران را تشریح کرد.

افزون بهرامی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، در خصوص جزئیات همکاری اتحادیه اوراسیا با صندوق ضمانت صادرات ایران، اظهار کرد: بر اساس موافقت‌نامه موقت ترتیبات منطقه آزاد تجاری بین ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا آبان امسال اجرایی شده است که در مجموع شامل ۸۶۲ قلم کالا می‌باشد که ۵۰۲ قلم شامل ترجیحات اعطایی اتحادیه اوراسیا به ایران و ۳۶۰ قلم ترجیحات اعطایی ایران به اوراسیا است.

وی افزود: اتحادیه اقتصادی اوراسیا یک بازار بزرگ ۱۸۱ میلیون نفری با مجموع تولید ناخالص داخلی ۹.۱ تریلیون دلار است که ۵۴۸ میلیارد دلار صادرات و ۳۱۸ میلیارد دلار واردات داشته است.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران، با اشاره به ارزش تجارت فی‌مابین کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا در سال ۲۰۱۸، گفت: کل ارزش تجارت فی‌مابین کشورهای عضو این اتحادیه در سال ۲۰۱۵ حدود ۴۲ میلیارد دلار بوده که در سال ۲۰۱۸ با رشد ۳۶ درصدی به ۵۷ میلیارد دلار رسیده است. این میزان رشد در این بازه زمانی کوتاه، به خوبی ارزش داخل شدن در چنین پیمان‌های تجاری را نشان می‌دهد و ظرفیت بالایی برای صادرات ایجاد می‌نماید.

بهرامی خاطرنشان کرد: این بازار صادراتی جدید در عین منافع سرشار برای صادرکنندگان ایرانی، ریسک‌هایی نیز به همراه دارد که  صندوق ضمانت صادرات ایران نیز به عنوان تنها ECA کشور خدمات لازم در راستای پوشش این ریسک‌های سیاسی و تجاری را ارایه می‌نماید.

وی در انتها به اعلام آمادگی صندوق ضمانت صادرات ایران جهت همکاری درکارگروه تدوین تفاهم‌نامه تجاری اشاره کرد و بیان کرد: بر همین اساس جلسات و مذاکراتی فی‌مابین صندوق ضمانت صادرات ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا صورت پذیرفته و صندوق آمادگی خود جهت همکاری درکارگروه تدوین تفاهم‌نامه تجاری را اعلام نموده تا اطلاعات مربوط به خدمات صندوق را به همراه پیش نویس تفاهم نامه‌ای از طریق وزارت امور خارجه کشورمان برای همکاری و تسهیل فعالیت صادرکنندگان و تجار در حوزه‌های مالی و بیمه‌ای در اختیار اتحادیه اوراسیا قرار دهد.

کد خبر: ۷۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha