۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۱
میزان صادرات ایران از ۳۰ میلیارد دلار گذشت/ رشد صنعتی ۷ درصدی در شرایط تحریم
وزیر صمت:

میزان صادرات ایران از ۳۰ میلیارد دلار گذشت/ رشد صنعتی ۷ درصدی در شرایط تحریم

اردبیل- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:‌ میزان صادرات کشور در ۱۱ ماه امسال از ۳۰ میلیارد دلار عبور کرده و تلاش بر این است تا همچنان این روند فزاینده ادامه پیدا کند.

به گزارش خبرنگار بازار، علیرضا رزم حسینی امروز در سفر به اردبیل و در دیدار با امام جمعه اردبیل اظهار کرد: ما شرایط متفاوتی را به رغم تشدید تحریم‌های ظالمانه استکبار و شیوع کرونا در بحث اقتصادی و صنعتی سپری می‌کنیم و سعی و تلاشمان بر تحقق شعار امسال در مسیر جهش تولید است.

وی مجموع تجارت خارجی به ثبت رسیده ایران را در سالجاری بیش از ۶۰ میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: همچنان با رغبت و انگیزه صنعتگران و تولیدکنندگان بحث صادرات محصولات در این بخش به عنوان یک اولویت مورد توجه و دقت نظر است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: ما امسال در کنار تحریم‌های ظالمانه آمریکا با شیوع بیماری کرونا نیز روبه‌رو شدیم اما با سختکوشی مدیران و مسئولان توانستیم این فشار حداکثری را خنثی کرده و به نفع توسعه صنعتی و اقتصادی کشور گام‌های مؤثری را برداریم.

خسارت ایران در شیوع کرونا کمتر از آمریکا و اروپا بوده است
وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: خسارتی که کشورمان در عرصه اقتصادی از بابت شیوع بیماری کرونا دید به نسبت کشورهای آمریکا و اروپا بسیار پایین بوده و ما هیچ‌ وقت با کمبود و یا عدم فروش کالا در بازار روبه‌رو نبودیم.

رزم حسینی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد:‌ در ۱۱ ماه امسال نه تنها فراوانی کالا در بازار اتفاق افتاده بلکه با یک هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی تلاش می‌کنیم تا در ایام پایانی سال مردم کمبود و نبود کالا را احساس نکنند.

وی اضافه کرد: در جلسه فردای سران سه قوه با تاکیدات مقام معظم رهبری تلاش خواهیم کرد تا بیش از گذشته روند تنظیم بازار را در تأمین مایحتاج مردم مهیا کنیم تا در ایام پایانی سال مردم مشکلی در این زمینه نداشته باشند.

رزم حسینی رویکرد وزارت صمت را در سال جهش تولید تقویت فعالیت‌ها در این بخش اعلام کرد و ادامه داد: در اکثر تولید محصولات صنعتی و حتی معدنی کشور با رشد قابل توجهی روبه‌رو بودیم به طوریکه در ۲۹ رشته صنعتی، رشد ما چندین صد برابر سال‌های گذشته بوده است.

وی نمونه این تحولات تولیدی را در بخش خودروسازی ۲۸ درصد نسبت به سال قبل اعلام کرد و گفت: تا آخر سال پیش‌بینی ما این است که در بحث خودروسازی ۵۰ درصد افزایش تولید اتفاق بیفتد.

رزم حسینی تولید لوازم خانگی را با ۶۰ درصد افزایش و همچنین رشد چند برابری قطعه‌سازی را در کشور یادآور شد و اظهار کرد: در بحث تولید و تأمین شوینده‌های بهداشتی هیچ کمبودی در کشور وجود ندارد و اکثر واحدهای تولیدی سه شیفته کار می‌کنند.

تولید فراوان در پوشاک مانع از قاچاق آن شده است
وزیر صنعت، معدن و تجارت به عنوان تولیدات پوشاک و محصولات نساجی در کشور اشاره کرد و افزود: با رونق این بخش نه تنها قاچاق محصولات پوشاک به حداقل رسیده بلکه یک ظرفیت خوبی نیز به وجود آمده است.

وی به تولید ۸۰ میلیون تن سیمان و ۸۷ میلیون تن محصولات پتروشیمی در سال جهش تولید اشاره کرد و ادامه داد: با وجود همه سختی‌ها در تولید محصولات صنایع ساختمانی یک جهش واقعی در کشور اتفاق افتاده است.

رزم حسینی رشد صنعتی کشور را هفت درصد اعلام کرد و گفت:‌ این رشد صنعتی در سال آینده نیز با قوت و قدرت ادامه پیدا می‌کند.

وی رویکرد اصلی وزارت صمت را در کنار حمایت از تولید، افزایش ظرفیت اشتغال و کارآفرینی در بخش‌های مختلف اعلام کرد و افزود: در تولید فولاد ۱۳ درصد، آلومینیوم ۵۷ درصد و فلزات رنگی نیز تا ۴۸ درصد افزایش تولید اتفاق افتاده است.

رزم حسینی ظرفیت تولیدات صنعتی استان اردبیل را نیز مناسب و مطلوب اعلام کرد و ادامه داد: تلاش می‌کنیم تا یک وضعیت مناسب و رو به رشدی را در تقویت تولید استان و حمایت از واحدهای راکد شاهد باشیم.

کد خبر: ۷۷٬۹۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha