۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۴
بیش از هزار هکتار از اراضی بنیاد مستضعفان زیر کشت
رئیس بنیاد مستضعفان خبر داد

بیش از هزار هکتار از اراضی بنیاد مستضعفان زیر کشت

فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی از زیر کشت رفتن هزار هکتار از اراضی این بنیاد خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از بنیاد مستضعفان، سید پرویز فتاح در مراسم افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۱۰ طرح کشاورزی بنیاد، گفت: امنیت غذایی با امنیت ملی گره خورده و چاره‌ای جز خودکفایی در این حوزه نداریم.

وی با اشاره به اجرای این طرح‌ها در هفته منابع طبیعی و درختکاری افزود: این طرح‌ها در سال سخت تحریم و در پایان سالی که تورم و گرانی بیداد کرد و فشار مضاعفی را بر شانه‌های مردم وارد کرد، با همت جوان‌ها و متخصصان ایرانی، به ثمر نشست و دشمنان را ناکام گذاشت.

رئیس بنیاد مستضعفان به صبوری ملت ایران در برابر همه سختی‌ها و مشکلات اشاره کرد و گفت: دشمنان ما در ابتدای شیوع کرونا، از ورود ماسک به کشورمان هم جلوگیری کردند و حتی از ارائه دارو به بیماران کشورمان ممانعت به عمل آوردند، ولی آن‌ها نتوانستند ملت ایران را به زانو درآورند.

وی با تاکید بر اهمیت تلاش برای تامین امنیت غذایی مردم کشور افزود: ما اگر در تولید به خودکفایی نرسیم، دشمنان به بهانه‌های مختلف، حتی از تامین نیاز کشور به غذای مردم هم دریغ خواهند کرد و در چنین شرایطی ما چاره‌ای جز استقلال در این حوزه نداریم.

آقای فتاح گفت: بنیاد مستضعفان در حوزه کشاورزی و دامپروری کوتاهی نخواهد کرد و باوجود کم صرفه بودن منافع اقتصادی این حوزه، برای تامین امنیت غذایی مردم کشورمان با قدرت تلاش خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه این طرح‌ها بر اساس آخرین فناوری دنیا انجام شده است افزود: بنیاد مستضعفان در کنار ملت و دولت با همه قوا ایستاده و تمام منافع فعالیت‌های بنیاد به صورت مستقیم و غیرمستقیم به مردم و مستضعفان خواهد رسید.

فتاح با بیان اینکه بنیاد مستضعفان در حوزه تولید شیر، رکوردهای قابل توجهی را ثبت کرده است اضافه کرد: ما در این مسیر به دنبال توسعه فعالیت هایمان هستیم و هم در حوزه دامپروری، هم حوزه باغداری و هم کشاورزی، بیش از گذشته فعال خواهیم بود و سرمایه گذاری سنگینی خواهیم داشت.

به گفته فتاح بسیاری از طرح‌های کشاورزی بنیاد مستضعفان در زمین‌های بی آب و علف و مواتی بوده که با تلاش‌های انجام شده، آباد شده و عواید آن به مردم رسیده است.

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به اشتغالزایی و افزایش تولیدات کشاورزی کشور از سوی این بنیاد گفت: در این ۱۰ طرح، حدود ۱۰۵۰ هکتار زیر کشت پسته، گردو، زیتون و صیفی جات رفته و ۱۰ هزار تن به ظرفیت تولید این محصولات در کشور اضافه خواهد کرد و بنیاد مستضعفان برای اجرای این طرح ها، ۳۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده که اشتغال زایی برای بیش از ۲۲۴۰ نفر فراهم کرده که حتما این طرح‌ها را توسعه خواهد داد.

وی با اشاره به استفاده بنیاد مستضعفان از آخرین فناوری روز دنیا در این طرح‌ها گفت: یکی از نکات مورد توجه ما استفاده از فناوری روز دنیا و بهره مندی از توان شرکت‌های دانش بنیان، برای ارتقاء راندمان تولیدات در حوزه کشاورزی است و خوشبختانه امروز بخش قابل توجهی از محصولات تولیدی برخی از گلخانه‌های صیفی جات بنیاد مستضعفان به دلیل کیفیفت بالای محصولات آنها، صادر می‌شود و ارزآوری خوبی برای کشور دارند.

رئیس بنیاد مستضعفان اضافه کرد: البته تامین نیاز داخلی مهمترین اولویت ما است و در این مسیر با سازمان‌ها و ارگان‌های مربوطه کاملا هماهنگیم.

فتاح در ادامه با اشاره به هدف قراردادن بنیاد مستضعفان از سوی دشمنان ملت ایران گفت: ترامپ در اواخر دوران ریاست جمهوری خود، من و شرکت‌های بنیاد مستضعفان را در ۱۲ صفحه و برای چندمین بار تحریم کرد که این تحریم، نشان از بغض دشمنان از مسیر صحیح حرکت بنیاد مستضعفان است.

رئیس بنیاد مستضعفان با تاکید بر سرعت بیشتر فعالیت‌های محرومیت زدایی و زیرساختی در بنیاد افزود: کار جهادی به معنای کار مومنانه و با توکل بر خداوند است و خوشبختانه امروز، این کار جهادی در بنیاد مستضعفان و بخش محرومیت زدایی آن یعنی، بنیاد علوی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه برای عبور از این مقطع سخت تاریخی، راهی جز تکیه بر توان داخلی نداریم گفت: توکل بر خداوند و کار مومنانه و جهادی، توفیقات را فراتر از برنامه ریزی‌ها خواهد کرد و در چنین شرایطی است که دست یاری خداوند آشکار می‌شود.

فتاح افزود: ما امروز تفاهم نامه‌ای برای شروع کار محرومیت زدایی در منطقه ماه نشان استان زنجان امضا می‌کنیم و این منطقه جزو مناطق هدف طرح آبادانی و پیشرفت بنیاد مستضعفان قرار خواهد گرفت.

رئیس بنیاد مستضعفان ادامه داد: ما افتخار می‌کنیم که نوکر ملت صبور ایران باشیم و تداوم انقلاب و مرام مولای ما راهی جز این نیست.

کد خبر: ۷۷٬۹۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha