۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۶
احداث مترو تهران-پردیس با ارزش ۴۰۰۰ میلیارد تومان
معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد:

احداث مترو تهران-پردیس با ارزش ۴۰۰۰ میلیارد تومان

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: پروژه مترو تهران – پردیس اولین مورد مشارکتی در بحث احداث قطارهای ریلی و مترو است که می تواند زمینه را برای حضور دیگر سرمایه گذاران بخش خصوصی در این حوزه فراهم کند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی، حبیب‌اله طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در حاشیه امضای تفاهمنامه احداث، راه اندازی و سرمایه گذاری مترو پردیس به کلانشهر تهران در خصوص شرایطی که این پروژه می تواند در تسهیل تردد بین دو شهر ایجاد کند، اظهار داشت: این پروژه اولین مورد مشارکتی در حوزه احداث قطارهای ریلی و مترو بوده که امیدواریم این فرایند ادامه داشته باشد.

وی افزود: این اتفاق می تواند کمک کند تا بعد از قراردگاه خاتم از دیگر ظرفیت های بخش خصوصی بهره برده و فضای جدید کسب و کار در این حوزه راه اندازی شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: شهر جدید پردیس یکی از شهرهای جدیدی است که بیشترین بارگذاری مسکن مهر در آن انجام گرفته و جمعیت آن در حال افزایش است. به همین خاطر با این شرایط در سال های آتی نمی توانستیم از طریق سیستم حمل و نقل شخصی پاسخ مناسبی به تردد ساکنان پردیس به تهران داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با تاکید به اینکه سیستم ریلی برنامه ریزی کمک زیادی به کاهش هزینه و زمان تردد بین پردیس و تهران خواهد کرد، اظهار داشت: در کنار این دو عامل که ذکر شد وجه جانبی دیگر کاهش ترافیک و آلودگی شهر تهران است که قطعا این پروژه ۴ هزار میلیارد تومانی می تواند، زمینه توسعه فعالیت های اقتصادی را فراهم کند.

وی افزود: خوشبختانه مجموعه وزارت راه و شهرسازی یک تجربه بسیار موفقی را در بهره گیری از سرمایه گذاران بخش خصوصی در بحث آزادراهی داشته است که امیدواریم با ورود مجموعه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء، شاهد ورود سرمایه گذاران به حوزه ریلی باشیم.

وی ادامه داد: قراردگاه سازندگی خاتم الانبیاء تجارب گسترده ای در حوزه توسعه مترو در کلانشهرها و ایجاد سیستم های ریلی در سراسر کشور دارد که این ورود قطعا به سرمایه گذاران بخش خصوصی این جسارت و اطمینان را خواهد دارد که در حوزه پروژه های ریلی می توانند به صورت مشارکتی وارد شده و زمینه توسعه این فعالیت را فراهم کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان گفت: در تامین مالی این پروژه ۳۰ درصد توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء و ۷۰ درصد سهم دولت است. سهم دولت قرار است بخشی از آن از محل منابع عمومی دولت تامین و بخشی از منابع شرکت عمران شهرهای جدید که قطعا به بهره برداری رسیدن این پروژه بین تهران و پردیس شرایط زندگی و کیفیت زندگی مردم را دگرگون خواهد کرد.

کد خبر: ۷٬۷۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha